actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th July 2017, 14:23
Indy.Geeraerts
Gast
 
Posts: n/a
Lightbulb Deirdre McClowkey, econome, transseksueel en anti Piketty

Ik kan mezelf vinden in de uitspraak dat economie ook een menswetenschap is. Zoals Claudia de Breij zegt in haar zaalshow “Teerling”, steunt de economie grotendeels op de Selffulfilling Prophecy. Als men geen geloof heeft in de economie, gaat het klantenvertrouwen dalen waardoor de economie bijgevolg daalt. Wanneer men als gemeenschap bij dezelfde cijfers wel vertrouwen heeft (“het komt wel goed”) gaat men meer kopen waardoor de economie door het koopgedrag er weer bovenop komt. Het is de taak van de economen om Jan met de pet te doen geloven in de maakmare economie.

Het naar de hand praten van mensen gebeurt al decennia/eeuwen lang. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de redenaars, honderden jaren voor Christus. Trump heeft als president natuurlijk veel invloed op zijn land en kan het koopgedrag in enorme mate (on)bewust beïnvloeden.

Voor de rest kan ik over economie niet veel zeggen; mijn kennis over dit onderwerp is gewoon niet zo breed. Er zijn al genoeg blaaskaken in de wereld die denken alles te weten en over alles een mening te hebben. Ik bespaar u mijn, waarschijnlijk onrealistische/foute, mening hieromtrent.

Waar ik wél een mening en achtergrondkennis over heb is de hele LGBTQ+-community. Ik vind het heel “chique” dat zij al in de nineties voor haar geaardheid uitkwam. Het is dan ook verschrikkelijk te horen dat ze het contact verloor met haar echtgenote, kinderen en zus. Nogmaals een voorbeeld dat LGBTQ+’ers niet altijd even goed aanvaard worden door hun omgeving/de samenleving. Ze geeft wel een voorbeeld van het breken van het glazen plafond en de taboe rond transgenders (het willen verzwijgen van/niet beginnen aan hun transitie uit angst voor de reacties)

Het artikel zelf vind je in de bijlage. Mijn excuses voor de mindere beeldkwaliteit; printers ruiken angst en maken hier maar al te graag gebruik van.

Bron artikel: HUMO, nr 4010/28 (pagina 32 t.e.m. 37) - 13 juni 2017 Tim van Steendam
Bijgesloten Bestanden
Bestandstype: pdf Deirdre McCloskey, econome, transseksueel en anti Piketty.pdf (956.2 KB, 5x gelezen)

Laatst aangepast door Indy.Geeraerts : 11th July 2017 om 15:32.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.