actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > In de Marge van het Nieuws
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st June 2017, 17:10
Indy.Geeraerts
Gast
 
Posts: n/a
Een zwangere man, het kan: dit homokoppel verwacht hun eerste biologische kind

Biff Chaplow en Trystan Reese hebben al twee adoptiekinderen. Nu gaat het homokoppel uit het Amerikaanse Portland een stapje verder, want Trystan is zwanger - jawel - van hun eerste biologische kind.

In 2011 had Biffs zus te kampen met een alcoholprobleem en adopteerden Biff en Trystan haar twee kinderen Riley en Hailey. Toch droomde het paar altijd al van een eigen, biologische kind.
Advertentie

Trystan is transgender en slaagde er in 2016 al in om zwanger te geraken, maar werd zes weken later getroffen door een miskraam. Eerst besloten ze een jaar te wachten om opnieuw te proberen, maar toen Trystan door medische complicaties geen testosteron meer mocht nemen, waagden ze de stap opnieuw. Met succes, want in de zomer verwacht het koppel een jongetje.

Verkeerd lichaam
“Veel mensen vragen zich af waarom ik als transgender zwanger wilde worden, maar durven het niet te vragen”, legt Trystan uit. “Ik kan niet voor alle transgenders spreken, maar voor veel transgenders is het zo dat ze in een verkeerd lichaam geboren worden en dat foute lichaam echt haten.”
“Ze haten het zo hard, dat ze zich echt niet comfortabel voelen en het willen veranderen. Ik ken veel transmannen en veel van hen doen er alles aan om ook lichamelijk te lijken op het ‘juiste’ geslacht. Wel, bij mij was dat niet het geval.”

Verkeerd lichaam
“Veel mensen vragen zich af waarom ik als transgender zwanger wilde worden, maar durven het niet te vragen”, legt Trystan uit. “Ik kan niet voor alle transgenders spreken, maar voor veel transgenders is het zo dat ze in een verkeerd lichaam geboren worden en dat foute lichaam echt haten.”
“Ze haten het zo hard, dat ze zich echt niet comfortabel voelen en het willen veranderen. Ik ken veel transmannen en veel van hen doen er alles aan om ook lichamelijk te lijken op het ‘juiste’ geslacht. Wel, bij mij was dat niet het geval.”

Bron: Het nieuwsblad, 01.06.2017
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170601_02907292

Eigen mening:
Het artikel zelf vind ik heel mooi. Echter de reacties op het artikel (voornamelijk de reacties op FB, baren me zorgen). Velen schrijven dat de titel misleidend is, dat de man in kwestie geen man is of dat zowel de ouders als het kind in de psychiatrie thuishoren. ( link Facebook: https://www.facebook.com/nieuwsblad...154825761332326 )

Ik stel mezelf, voor de zoveelste keer weer, vragen bij de aanvaarding van LGBTQ+’ers in de maatschappij. Waren we enkele weken geleden niet allemaal “into rainbows”? Wat is daar van overgebleven? Het feit dat deze man moet verbergen dat hij zwanger is, het feit dat mensen nog steeds neerkijken op een volledige groep in de samenleving, … dat kan er bij mij niet in.

Waarom kunnen we niet allemaal gewoon naast elkaar samenleven? Iedereen heeft toch dezelfde rechten en plichten ( of zou deze althans moeten hebben )… Waarom denken mensen dan nog steeds dat zij mogen beslissen over het leven van anderen.
“In de Bijbel staat Adam en Eva, niet Adam en Steve”, first of all, in de Bijbel staat Ish en Ishah wat gelijk is aan man en mannin. Second, er zijn wel meer vreemde namen in de Bijbel die je aan (g)een geslacht zou toeschrijven en het totaal anders is in werkelijkheid. (Zo vind ik Elisa, naar de mannelijke profeet Elisa, nog steeds een vrij vrouwelijke naam.)
Lang verhaal kort, dat de Bijbel homoseksualiteit verbied, zoals sommige beweren, houdt met die (vrij creatieve) slagzin geen stand. Als je valt over het feit dat de mens talrijk hoeft te zijn, dan zou dat in dit geval geen probleem mogen zijn. Doch heb ik ook hier weer mijn bedenkingen of je in een samenleving vandaag de dag zulke criteria mag/moet hanteren.

Don't hide yourself in regret
Just love yourself and you're set
I'm on the right track, baby
I was born this way (Born this way)

Laatst aangepast door Indy.Geeraerts : 1st June 2017 om 19:53.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.