actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th November 2013, 07:04
l*tte.demeulder l*tte.demeulder is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Zoersel
Posts: 145
Ruim 229.000 werklozen in Vlaanderen

Ruim 229.000 werklozen in Vlaanderen

Vlaanderen telde eind oktober 229.127 niet-werkende werkzoekenden. Dat zijn er 18.621 of 8,8 procent meer dan vorig jaar, zo blijkt maandag uit cijfers van Vlaams minister van Werk Philippe Muyters (N-VA). De werkloosheidsgraad in Vlaanderen komt daarmee uit op 7,73 procent. Bij de vrouwen is dat cijfer 7,82 procent, bij de mannen 7,65 procent.
Terwijl de voorbije maanden de mannelijke werkloosheid steeds opvallend sneller steeg dan de vrouwelijke, is dat nu uitgevlakt. Op jaarbasis werd bij de mannen een groei van 8,9 procent tot 122.394 werklozen vastgesteld. Bij de vrouwen was dat een groei van 8,8 procent tot 106.733 werklozen.

De mannelijke werkloosheid (53,4 procent) is dus wel hoger dan de vrouwelijke (46,6 procent). ‘Voor de crisis waren de mannen nog steevast in de minderheid’, klinkt het nog in het persbericht van Muyters.

Voorts valt de stijging op jaarbasis op van het aantal werklozen met een hoog studieniveau. In oktober waren immers 42.273 werklozen (of 18,4 procent van de werklozen) hooggeschoold, een stijging van 15,9 procent in vergelijking met oktober vorig jaar.

Bron: De Standaard, 4-11-2013

Mening:
Als we naar de cijfers kijken is er toch wel een zeer groot verschil tegenover vorig jaar met de werklozen. Wat mij vooral verbaast is het feit dat er zoveel mensen met een hoog studieniveau werkloos zijn. Ik denk toch wel dat er genoeg jobs zijn, maar ik denk dat de mensen een beetje te kieskeurig zijn. In deze economische crisis mag je dat iets minder zijn dan normaal. Je moet een beetje flexibel zijn als het op werk zoeken aankomt. Ook de werklozen die van de hogeschool afkomen is wel een zeer groot percentage. Ik denk dat als je echt je best doet, je echt wel werk vind. Ik hoor mijn ouders vaak zeggen dat er ondanks de crisis nog veel jobaanbiedingen zijn waar je wel degelijk een goed diploma voor nodig hebt. En we zien hier zwart op wit dat er wel degelijk mensen zijn met een goed diploma. Dus is volgens mij de boodschap dat zowel de bedrijven als de werklozen een beetje meer moeite moeten doen. Hierdoor kunnen ze misschien wel aan werk geraken. Men zegt toch altijd: Waar een wil is, is een weg. En ik ben er zeker van dat die er hier ook zal zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:30.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.