actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Vierde Macht (media)
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th November 2014, 16:30
M*rijne.Vluymans M*rijne.Vluymans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2014
Locatie: Vremde
Posts: 50
Microsoft maakt Office gratis op alle mobiele toestellen

Microsoft maakt Office gratis op alle mobiele toestellen

Het Amerikaanse softwarebedrijf Microsoft verrast vriend en vijand opnieuw, door zijn mobiele Office-kantoortoepassingen gratis te maken voor iedereen.

‘Bringing Office to Everyone’, onder die titel kondigt Microsoft de maatregel aan op zijn Office-blog. Office is de populaire kantoorsoftware die onder meer de tekstverwerker Word en de rekenprogramma’s van Excel omvat.
De CEO van Microsoft, Satya Nadella, verrastte afgelopen maart al een eerste keer met de aankondiging dat Office voortaan ook beschikbaar zou worden op iPad, en dus op het iOS-platform van zijn grote rivaal Apple. Die beslissing ging in tegen de jarenlange gewoonte om belangrijke Microsoft-software alleen op Microsoft-platformen te laten draaien.
Nadella gooide het Microsoft-huis de voorbije maanden nog verder open. Eerder deze week maakte hij een alliantie bekend met de online opslagdienst Dropbox. Hoewel ook dat bedrijf, net als Apple, in veel opzichten een concurrent is van Microsoft, wordt het nu toch mogelijk om vanuit Office rechtstreeks documenten te bewaren en op te vragen in een Dropbox-account.

En nu is er dus de beslissing om de mobiele Office-toepassingen gratis te maken. Totnogtoe konden die apps alleen gebruikt worden door klanten die een betalend abonnement hadden op Office 365, de cloudversie van Office. De aankondiging valt ook samen met de lancering van een nieuwe iPhone app.

Waarom?
Waarom geeft Microsoft zijn mobiele software gratis weg? Office-marketingdirecteur Michael Atalla noemt het een ‘uitbreiding van de bestaande strategie’. Die komt erop neer dat Microsoft met zijn producten zoveel mogelijk mensen wil bereiken op alle mogelijke platformen.
De realiteit is dat Microsoft weinig keuze heeft als het met Office echt wil doorbreken op mobiele platformen. Er zijn immers steeds meer gratis of goedkope apps beschikbaar – van een steeds betere kwaliteit – die de Office-programma’s kunnen evenaren of zelfs verbeteren. Apps zoals de hippe presentatietool Prezi of de tekstverwerker Quip nemen steeds grotere happen uit het marktaandeel van Powerpoint en Word, zeker bij studenten en kleine ondernemers die geen dure licentie meer willen.
Wellicht geeft Microsoft met deze beslissing niet zo heel veel inkomsten op. Grotere bedrijven kunnen de mobiele apps immers niet gratis gebruiken. Om documenten te bewerken die opgeslagen staan in de ‘zakelijke cloud’ (OneDrive for Business of Dropbox for business) is nog altijd een Office 365 abonnement nodig.

Bron: De Tijd
http://www.tijd.be/ondernemen/ict/M...564892-3127.art

Commentaar:
Persoonlijk vind ik dit zeer goed nieuws! Zelf heb ik enkele toestellen van Apple waar ik dus geen Word en Excel mee kan openen of gebruiken. Dit zorgt vaak voor de nodige frustraties wanneer je enkel deze elektronische toestellen bij de hand hebt in bijvoorbeeld een theoretische les waar powerpoints gebruikt worden. Vanaf nu zal ik dus zonder problemen deze presentaties kunnen volgen en aanvullen omdat ze gratis aangeboden worden.
Ook denk ik dat het voor Microsoft interessanter is om deze software gratis aan te bieden. Ik heb namelijk ook al verschillende andere apps gedownload die inderdaad ook tamelijk goed blijken te werken qua tekstverwerking en dergelijke. Microsoft heeft in mijn ogen dus een goede keuze gemaakt omdat de Applegebruikers deze toestellen toch al bezit. Op deze manier maakt Microsoft hun klantenbestand opnieuw groter door de Applegebruikers weer naar zich toe te trekken.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 8th November 2014, 16:45
j*smien.cavens j*smien.cavens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Retie
Posts: 111
Ik ben het helemaal eens met Marijne. Microsoft heeft een goede maar verrassende marketing strategie toegepast door hun software gratis aan te bieden in de app store. Ik ben benieuwd wat Apple hierop zal reageren aangezien zij de concurrent zijn.
Ik heb de apps zelf al willen downloaden op mijn iPhone, maar helaas moet ik mijn software daarvoor updaten naar de nieuwe IOS 7. Ik ga dit niet doen omdat ik niet wil dat de batterij van mijn iPhone nog sneller leeg zal zijn.
Ik weet niet of Word zo gebruiksvriendelijk is op een smartphone, maar een PowerPoint presentatie zou zeker haalbaar moeten zijn aangezien het niet de bedoeling is om veel tekst te verwerken in zo'n presentatie.
Microsoft heeft een goede en gedurfde zet gedaan. De media aandacht alleen is al een goede reclame. Met de nieuwe Apple releases (iPhone 6 e.d.) is Microsoft namelijk even op de achtergrond beland.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.