actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th December 2009, 12:14
Gibb.Pemen Gibb.Pemen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie:
Posts: 46
Openbaar ministerie wil Adam G. naar Polen

Openbaar ministerie wil Adam G. naar Polen

Het openbaar ministerie heeft vandaag een gunstig advies gegeven voor de overbrenging van Adam G. naar Polen. Het Brusselse hof van beroep velt een definitieve beslissing op 7 januari.


Adam G. werd schuldig bevonden aan diefstal en het toebrengen van slagen en verwondingen met de dood tot gevolg zonder de intentie te doden op Joe Van Holsbeeck in 2006. Samen met Mariusz O., die intussen werd vrijgelaten en terug naar Polen ging, beroofde hij de jongeman van zijn mp3-speler in het Brusselse Centraal Station.

Adam G. moest normaal zijn gevangenisstraf van 20 jaar in zijn thuisland uitzitten, maar dat werd in kortgeding verboden omdat hij zelf niet akkoord ging met zijn overplaatsing. Hij vreest de gewelddadige houding tegenover zigeuners in Polen. De Belgische staat ging daarop in beroep tegen de beslissing.

Het openbaar ministerie adviseert vandaag om Adam G. toch over te brengen. Het Europees aanhoudingsbevel stipuleert dat Polen de twintiger aan België ‘uitleende’ om hem hier te berechten, maar dat hij naar zijn thuisland moet terugkeren voor de straf.

Het hof van beroep beslist op 7 januari.

Bron: Het Nieuwsblad

Mijn mening:
Ik vind dat Adam G. zijn straf moet kunnen uitzitten in Polen. Ten eerste is hij een Pool en zou ik logisch vinden moest hij zijn straf uitzitten in Polen. Ten tweede heb ik vernomen dat onze Belgische gevangenissen overvol zitten. Eén persoon terug sturen naar zijn eigen land om zijn straf daar uit te zitten zal nu wel niet het verschil maken, maar het zou toch al een begin zijn. Dat Adam G. schrik heeft om naar de gevangenis in Polen te gaan en dat dat een geldig argument is om hem hier te houden vind ik belachelijk. Hij moest daar maar aan denken voor dat hij iemand om het leven bracht!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 4th December 2009, 12:32
nick.vanpeer nick.vanpeer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Kessel
Posts: 36
Het kan dan misschien belachelijk zijn dat hij inroept dat hij schrik heeft om in een gevangenis in Polen opgesloten te worden. Maar in het verleden zijn er wel al enkele rechtszaken geweest waarin gevangen niet wilden uitgeleverd worden aan hun vaderland omwille van de wrede behandeling in gevangenissen. Telkens kreeg dan de gevangene gelijk en werd de staat, die de gevangene uitleverde, een boete opgelegd. Dus indien blijkt, na zijn uitlevering, dat hij mensonwaardig is behandeld, vernederd of dergelijke kan België in het ongelijk worden gesteld en worden veroordeeld!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:04.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.