actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th October 2015, 07:08
B*b.Borgmans B*b.Borgmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Arendonk
Posts: 88
560 euro voor asielzoeker die snel opvangcentrum verlaat

Eenmaal erkend, mag een asielzoeker nog twee maanden in de opvang blijven. Maar als hij meteen vertrekt, krijgt hij twee maanden 280 euro maaltijdcheques per maand. Staatssecretaris Theo Francken (N-VA) hoopt zo sneller plaatsen vrij te maken voor nieuwe asielzoekers, schrijven De Morgen en Het Laatste Nieuws maandag.

De asielzoeker zal dan wel onderdak moeten vinden bij familie of vrienden. ‘Onze sociale zekerheid trekt vluchtelingen aan. Maar ook het feit dat veel kennissen of familieleden hier al zijn’, zegt Francken. ‘Ik denk dan ook dat veel mensen hier positief op zullen reageren.’

Maar hij verwacht niet dat dit een aardverschuiving in de opvang zal veroorzaken. ‘Toch hoop ik dat hierdoor zo’n 300 plaatsen per maand vrijkomen.’

Lege fabrieken

Tegelijk plant de Vlaamse regering lege fabrieken en kantoorgebouwen te kunnen inzetten voor noodopvang, schrijft Het Laatste Nieuws. Daarvoor werkt ze aan een aanpassing van de wetgeving, zodat bedrijfsruimten of industriële sites tijdelijk een nieuwe functie kunnen krijgen.

Ook daklozen of burgers die door onvoorziene omstandigheden niet in hun woning kunnen blijven, zullen in deze panden onderdak kunnen krijgen. De Raad van State moet zich wel nog buigen over het wijzigingsbesluit.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20151019_01926349
Datum: 19/10/15

Mening:
Ik vind het wel goed dat ze de asielzoekers 560 euro willen geven als ze het opvangcentrum snel verlaten. Op deze manier maken ze plaats voor anderen. Zoals in het artikel staat, ben ik er ook wel zeker van dat dit geen 500 personen zullen zijn per maand. Dan is mijn vraag wel, waar ze naartoe zullen gaan? Ze kennen de taal nog niet, hun diploma geldt hier waarschijnlijk niet,... Ik vind het wel goed dat we lege fabrieken en kantoorgebouwen inzetten voor noodopvang. Wat ik nog beter vind, is dat de daklozen hier ook onderdak kunnen vinden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.