actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st April 2011, 10:49
johanvandenbosch johanvandenbosch is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Herentals
Posts: 106
Duitse vakantiegangers slaan gehandicapte jongen in elkaar

MOL/HERENTALS - De vakantie van de familie Gorris uit Herentals is om zeep. Hun gehandicapte zoon Roeland werd in het Molse Sunparks door drie Duitsers in elkaar geslagen.

De familie Gorris uit Herentals is nog altijd niet bekomen na het incident van maandagavond. 'Ik was samen met mijn kinderen op weg naar het hoofdgebouw om nog iets te gaan drinken', zegt papa Johan Gorris. 'Drie vakantiegangers liepen ons tegemoet en weken niet van hun pad. We sprongen opzij en gingen gewoon verder. Maar plots werden we langs achter aangevallen. Mijn oudste zoon Roeland, die licht mentaal gehandicapt is, incasseerde enkele rake klappen van de drie Duitsers. Dan zijn ik en mijn andere kinderen tussenbeide gekomen.'

'Uiteindelijk hebben we de politie gebeld. De mensen van Sunparks Kempense Meren hebben vervolgens nog een ambulance gebeld omdat Roeland een zware epileptische aanval kreeg door het hele gebeuren. Hij werd opgenomen in het ziekenhuis van Mol, dat hij uiteindelijk dinsdagavond mocht verlaten.'

Niet meer buiten

Gorris is niet te spreken over de werkwijze van Sunparks. 'Ze hebben ons wel goed geholpen', zegt Johan Gorris. 'Ze hebben ook meteen de drie vechtersbazen een waarschuwing gegeven. Ze moesten een contract ondertekenen waarin ze verklaren dat als ze zich nog eens misdragen ze zullen worden weggestuurd. Maar dat ook wij een waarschuwing kregen, vond ik een brug te ver. We hebben niets misdaan. Bovendien is onze vakantie nu verpest. We durven niet meer buiten komen. We zijn ook nog niet gaan zwemmen, allemaal uit schrik om opnieuw aangevallen te worden. De daders werden niet opgepakt en lopen dus nog rond op het domein.'

Volgens directeur Bart Everaert van Sunparks krijgt iedereen die betrokken raakt bij een vechtpartij een waarschuwing. 'Omdat onze vakantie verpest is, zullen we na ons verblijf een klachtenbrief sturen met daarin de vraag voor een compensatie', zegt Johan Gorris nog.

Bron : Het Nieuwsblad 21/4/2011 http://www.nieuwsblad.be/article/de...mpaign=regio-nb

Eigen mening : Waar gaat dat toch naartoe? Blind geweld zonder reden, gewoon voor de leute van de meute. Die Duitsers zouden ze moeten opsluiten. Toch niet gewoon een waarschuwing zeker. Onze maatschappij is veel te zacht geworden. De criminelen daarentegen niet.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.