actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd April 2012, 19:07
Greet.VanDeun Greet.VanDeun is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2011
Locatie: Turnhout
Posts: 75
Meisje (12) dwingt jongen om vriendinnetje te verkrachten

Meisje (12) dwingt jongen om vriendinnetje te verkrachten
Steffi Ophalvens − 30/03/12, 15u23 − Bron: AD.nl, Daily Mail

In Engeland is de opmerkelijke zaak voorgekomen waarin een 12-jarig scholiertje een 14-jarige jongen uitdaagde om haar vriendinnetje te verkrachten. Toen hij uiteindelijk wilde stoppen, schreeuwde ze: "Je bent nog niet klaar!"

Het terroriserende kind sloeg het 11 jaar oude slachtoffer toen die onder de verkrachting probeerde uit te komen. De 14-jarige jongen, afkomstig uit West Yorkshire, was bang dat hij voor een watje zou worden uitgemaakt als hij weigerde de daad te plegen. Dat werd duidelijk bij de zitting. Zowel de bevelgeefster als de jonge verkrachter zijn voor 28 maanden in een jeugdinstelling geplaatst.

De verkrachting vond plaats in oktober 2010. Op de bewuste dag belandden de drie in het huis van een van de meisjes. Daar stelde het 12-jarig kind het uitdagende spelletje 'doen' voor. De pestkop sloeg het jongste kind en duwde haar op bed. Toen de jongen zei dat hij niet meer wilde, riep ze dat hij door moest gaan, maar de jongen luisterde niet meer naar haar. Het jonge slachtoffer zag uiteindelijk een kans om naar huis te rennen, waar haar moeder opmerkte dat haar gezicht rood was.

Lachend
Naar verluidt lachte het 12-jarig meisje gedurende de verkrachting. Volgens de aanklager was er sprake van een soort vriendschap tussen de twee meisjes, hoewel het 12-jarige meisje haar vriendinnetje constant domineerde en pestte.

De jongen, inmiddels 15, heeft het seksueel misbruik bekend, maar zei ook dat het jongere meisje hem daartoe aanzette. De rechter erkent dat de jongen, hoewel hij ouder was, werd uitgedaagd door een mentaal sterker persoon.

De jongen vertelde ook dat hij destijds extreem onvolwassen en beïnvloedbaar was door een sterker, dwingend karakter. Hij wilde niet afhaken omdat hij bang was dat hij dan voor gek zou staan. De advocaat van het meisje voert aan dat het voor haar, gezien haar moeilijke achtergrond, moeilijk was om zich in haar slachtoffers in te leven.

http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bu...rkrachten.dhtml

mening: Is dit een uitzonderlijke situatie of een teken aan de wand dat er iets mis is met onze maatschappij?
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 3rd April 2012, 11:19
Britt.Snels Britt.Snels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 19
Het loopt echt uit de hand. Ik denk dat de oorzaak hier ligt bij het feit dat jongeren vroeger en vroeger klaar denken te zijn voor seks. Ook worden ze er op jongere leeftijd mee geconfronteerd. Dit ,in combinatie met een minder goede opvoeding, zorgt ervoor dat zulke dingen gebeuren.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 3rd April 2012, 11:55
joachim.bogaerts joachim.bogaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Nijlen
Posts: 35
Ik denk niet dat dit te maken heeft met het sneller klaar zijn voor seks. Hoe je hiermee omspringt is vooral belangrijk. Ik denk dat "de jeugd van tegenwoordig" door de huidige maatschappij zijn morele grenzen aanzienlijk heeft verlaagd. Ze beseffen niet meer wat goed en slecht is want op het internet mag en kan alles. Dit is geen pleidooi om het internet af te schaffen maar net om de opvoeding terug strenger te maken. Als een kind op het internet geen grenzen heeft en in de opvoeding alles toegelaten wordt dan is het hek van de dam. Zo las ik ook nog een artikel over 2 broederparen van 15 en 17-jaar oud die met een 5de lid van hun vriendenkring een overval hadden gepleegd. Uit schrik om verraden te worden hebben zij in ware maffia-stijl het 5de lid vermoord. Deze jongen van 15 werd afgemaakt met 2 nekschoten en zijn lichaam werd in brand gestoken. Het is te gek voor woorden wat er momenteel gebeurt. Iemand moet grenzen stellen...
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 5th April 2012, 10:01
lien.lauwers lien.lauwers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Wechelderzande
Posts: 114
Ik denk dat de jeugd van tegenwoordig vaak geen normen en waarden meer kent en dit ligt volgens mij voor een groot stuk aan de opvoeding. Ouders voeden hun kinderen niet meer op zoals dat vroeger was. Als ik mijn ouders hoor vertellen over hun jeugd dan werd opstandig gedrag ten opzichte van één van de ouders niet getolereerd en moesten ze op tijd terug zijn van een fuif. Ik denk dat deze tijd veel kinderen baas zijn over hun ouders, het zijn de kinderen die beslissen wat mag en wat niet mag. Zoals Joachim al zei moet het internet niet afgeschaft worden( dat zou ook niet mogelijk zijn) maar moeten ouders hun kinderen wel leren er verstandig met om te springen. Onlangs was ik op restaurant en zag ik een jongen van ongeveer 12 jaar een hele avond met zijn Ipad spelen, dat is toch niet nodig? Op die manier leven kinderen meer en meer in een virtuele wereld waar ze dingen tegenkomen die nog niet voor hen bestemd zijn. Enige controle van de ouders op het internetgebruik van hun kind mag dus wel. Daarnaast gebeuren er de laatste jaren zoveel verschrikkelijke dingen in onze maatschappij dat het ergens ook logisch is dat kinderen hier bepaalde dingen uit meenemen. Kinderen worden via tv en krant blootgesteld aan de gruwelijkste verhalen. Je kan dan als ouder proberen hen daar weerbaar voor te maken en het te relativeren maar een kind is en blijft een kind met een grote fantasie.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 6th May 2012, 15:13
Nick Peers Nick Peers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Nijlen
Posts: 90
Meisje (12) dwingt jongen om vriendinnetje te verkrachten

Dergelijke feiten zijn gewoon te erg voor woorden. Hoe verschrikkelijk is het dat een kind van twaalf al zo sterk beïnvloed is door het milieu waarin ze leeft dat ze staat te lachen bij de verkrachting van een vriendinnetje? Tegenwoordig hoor je steeds meer dingen waarvan je maag omdraait. Het is verschrikkelijk voor de beide slachtoffers om met dit trauma verder te leven. Het meisje zal waarschijnlijk voor de rest van haar leven moeilijkheden hebben met seks. De jongen leeft verder met een enorm schuldgevoel omdat hij slimmer en sterker had moeten zijn. Beide jongeren hebben vermoedelijk ook nood aan psychologische begeleiding om dit drama te boven te komen. Ik vind het wel goed dat de jongen toch gestraft wordt zodat hij in het verdere verloop van zijn leven mentaal sterker zal staan. Het meisje dat de aanleiding gaf moet onderworpen worden aan een serieuze psychologische begeleiding. Ook vind ik dat ze nooit meer in het milieu waarin ze is opgegroeid mag leven. En haar familieleden zouden ook gestraft moeten worden want zij zijn deels de oorzaak van de zwarte kant van het meisje van twaalf...
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 6th May 2012, 19:27
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Zoersel
Posts: 396
Meisje (12) dwingt jongen om vriendinnetje te verkrachten

Om op de vraag van Greet te antwoorden, volgens mij is er wel degelijk iets mis met onze samenleving. Ik kan nog steeds niet geloven dat een meisje van twaalf in staat is om twee andere mensen, waarvan één iemand ouder en van het andere geslacht, te kunnen domineren in zo een extreme situatie? Dan moet er toch iets zwaar zijn misgelopen tijdens haar opvoeding of in het milieu waar zij is opgegroeid? Het is natuurlijk begrijpelijk dat jongeren gaan experimenteren met elkaar, en tegenwoordig gebeurt dit alsmaar vroeger en vroeger! Toch is dit eigenlijk gewoon niet om onder mensen te brengen.
Ik wil zeker ook niemand op voorhand veroordelen! Het meisje kan misschien niet 100% verantwoordelijk worden waarom ze dit heeft gedaan, maar toch is ze in mijn ogen niet volledig onschuldig. Ze is nog steeds de dader van de feiten! Wat betreft de jongen moet ik zeggen dat ik helemaal met hem meeleef! Als veertienjarige ben je midden in de puberteit, sommige jongens hebben het daar al moeilijk mee. Dus ik begrijp volledig dat hij eigenlijk voor zijn omgeving niet wou afgaan! Toch ben ik ook van mening dat ook de jongen enige schuld treft, vooral het feit dat hij er nooit meteen is mee naar buiten gekomen. Achteraf is het natuurlijk wel handig om te zeggen wat er moest gebeuren, maar wat er in deze jongeren op die moment is omgegaan zullen wij waarschijnlijk nooit weten! Maar wat ik wel weet, is dat er dringend iets moet gebeuren met oog op de jongeren van vandaag. Heel de samenleving is doordrongen door negatieve berichten, en dat moet dringend stoppen!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.