actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th December 2008, 21:01
Ellen Bolckmans's Avatar
Ellen Bolckmans Ellen Bolckmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 65
58 van de 67 honden in tweekamerflat moeten weg

Een koppel zeventigers uit Castelmoron-sur-Lot in het zuidwesten van Frankrijk heeft 58 van de 67 honden die bij hen in een tweekamerflat woonden moeten weggeven. Dat meldt de directie van de dierenbescherming maandag. De honden, waarvan het ras niet werd gepreciseerd, werden in een asiel geplaatst.

Volgens de wet moeten de dieren goed behandeld worden, genoeg aandacht krijgen en voldoende ruimte hebben. Vooral dat laatste was een probleem natuurlijk. Het oude koppel, dat conform de regelgeving negen honden mocht houden, zorgde immers wel voor voldoende voeding voor hun huisdieren. De procureur van Marmande moet nu beslissen over eventuele vervolgingen. (afp/svm)

Bron: de morgen

Kritiek:
Je kunt nu een aantal honden hebben, maar 67?!? Dan komen er toch een paar vragen bij me op: is er dat niet over? Ja. Gezond? Nee ik denk het niet, noch voor de honden noch voor de zeventigers. Verantwoord? Nee ik denk het ook niet. Stel je eens voor dat er een conflict ontstaat tussen een deel van deze honden. Ik wil het gevolg niet zien.
Ook al beweert het koppel dat ze genoeg eten krijgen, dit is echt niet genoeg. Ik heb namelijk dierenzorgtechnieken gedaan en hierbij kan ik zeggen dat een hond wel veel meer nodig heeft dan eten alleen. Hiervoor moet je zelfs deze richting niet gedaan hebben, alleen wat logisch verstand. Aandacht, RUIMTE, dus ook plaats om alleen te zijn, enz.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 10th December 2008, 19:05
Karenoris's Avatar
Karenoris Karenoris is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Beerse
Posts: 135
Wat ik niet begrijp is hoe dat 67 honden genoeg plaats kunnen hebben in een tweekamerflat?!!
Ik beeld mij bij 67 honden echt 1 grote witte vlek malthezers in!!
En die 67 honden kwamen allemaal overeen?
En hoe veel kost het wel niet om zo'n aantal honden te onderhouden?
Ik kan er echt niet van over!
Een 'bomma' met 9 poezen vind ik al erg, laat staan een bejaard koppel met 67 honden.

Ik vind het verder niet meer dan normaal dat 59 honden geplaatst moeten worden. Dat is voor zowel het koppel als de honden maar het beste, denk ik!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 10th December 2008, 19:15
Coleta's Avatar
Coleta Coleta is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Blauberg
Posts: 78
Stuur een bericht via MSN naar Coleta
Het is inderdaad waarschijnlijk veel beter wanneer er 59 honden geplaatst worden. Ik hoop voor deze honden dat ze een nieuwe en ook ruimere thuis zullen vinden! Ik kan er ook niet goed bij dat je het in je hoofd kunt halen om 67 (ik schrik er nog steeds van) honden in huis te halen. Dit moet toch immens veel geld en tijd kosten? En natuurlijk hadden deze beesten helemaal niet genoeg plaats om op een rustige manier te leven.
Hoe zou het trouwens gezeten hebben met de hygiëne? Ik denk niet dat je tijd hebt om elke dag met 67 honden te gaan wandelen en veel ruimte/tuin zal er wel niet zijn in een tweekamerflat. De beslissing om de grote meerderheid van deze honden te laten plaatsen is een goede geweest. Nu maar hopen dat zij niet te lang in het asiel moeten verblijven.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.