actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th December 2015, 08:17
M*RIE.MOONS1 M*RIE.MOONS1 is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Itegem
Posts: 40
Hello Bank biedt woonleningen digitaal aan

Hello Bank, de internetbank van BNP Paribas Fortis, start begin volgend jaar met het online aanbieden van woningleningen, zo schrijft de krant De Tijd donderdag. Voor het eerst wordt het dan in ons land mogelijk een hypothecair krediet via het internet af te sluiten. In het buitenland, onder meer in Nederland, is dat wel al mogelijk.

De snel voortschrijdende digitalisering van de financiële sector in België gaat hiermee een nieuwe fase in, aldus De Tijd. Almaar meer Belgen doen hun bankzaken via een tablet of smartphone, maar het online afsluiten van een woonlening was tot nu toe nog niet mogelijk.

Hello Bank zou mogelijk al volgende maand een platform voor hypothecaire kredieten lanceren, dat via het internet toegankelijk is. Daar zal iemand die klant is bij de bank een lening kunnen afsluiten voor de aankoop van een huis of appartement, met uitzondering van een nieuwbouw. Hello Bank verwacht dat minstens 85 procent van de aanvragen meteen door het computersysteem kan worden goedgekeurd, terwijl in zowat 15 procent van de gevallen de tussenkomst van een kredietbeslisser zal nodig zijn.

Enkel voor de ondertekening van het contract komt er nog papier aan te pas.

bron: De Standaard, 17/12/2015, http://www.standaard.be/cnt/dmf20151217_02025369

mening: Ik vind dit een maatregel met grote voor- en nadelen.
Ten eerste wil ik het hebben over de voordelen. Deze maatregel zou er echter voor zorgen dat je niet meer steeds naar de bank moet om alles te bespreken. Dit is dus zeer handig voor mensen die in de dag werken. Daarnaast is het volgens mij sneller in orde als je het via het internet doet.
Natuurlijk zijn er ook nadelen aan deze maatregel. Ik las in het artikel dat je dit enkel kunt doen als je klant bent. Dit wil zeggen dat je de leningen van verschillende banken niet meer kunt vergelijken. Daarnaast moet je dan eerst klant van hen worden als je bij hen een lening wil aangaan. Hierdoor zal hun bank minder interesse krijgen van niet-klanten.

Laatst aangepast door M*RIE.MOONS1 : 17th December 2015 om 08:30.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:06.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.