actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th November 2012, 17:30
Q*inten.Goossens Q*inten.Goossens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Mol
Posts: 15
Ook Temse krijgt schepen voor Vlaamse Zaken

TEMSE - Na Aalst en Brasschaat krijgt ook Temse een schepen voor Vlaamse aangelegenheden. Omdat er te veel Frans gesproken wordt, vindt de plaatselijke N-VA. ‘Hilarisch', reageert de oppositie.
In Temse ruilt CD&V partner Open VLD in voor de N-VA. Wie welke schepenpost krijgt, is nog niet duidelijk. Maar de N-VA pakt er wel al mee uit dat er een schepen van Vlaamse aangelegenheden komt, zo meldt Het Nieuwsblad.

De plaatselijke N-VA-voorzitter Werner Maerevoet vindt dat er stilaan te veel Frans gesproken wordt in Temse. Vooral in de buurt van de Zaat, een nieuwe en vrij chique woonwijk op de vroegere Boelwerf aan de Schelde. In de supermarkten daar in de omgeving wordt volgens Maerevoet tegenwoordig nogal wat Frans gesproken, en dat moet de nieuwe schepen tegengaan.

Hoe dat moet, weet Maerevoet niet. ‘Dat moet de nieuwe schepen uitzoeken.' Maar Maerevoet beseft dat het om privéwoningen gaat, waar de overheid dus niet zomaar taaleisen aan de inwoners kan opleggen.

De oppositie in Temse snapt niet waar N-VA die verfransing vindt. ‘Het is echt hilarisch', zegt SP.A-lijsttrekker Bert Bauwelinck. ‘Eerlijk gezegd, ik hoor hier nooit Frans spreken.'

De bestuurscoalitie CD&V en N-VA laat nog niet in zijn kaarten kijken. Wie de schepen voor Vlaamse Zaken wordt, wordt dan eind deze week bekendgemaakt. Het is ook mogelijk dat de bevoegdheid voor Vlaamse zaken wordt toegekend aan de schepen voor Integratie, merkt de VRT op.

Bron: De standaard 19 november 2012 Auteur: bm, bbd

Mening: Een schepen voor Vlaamse zaken vind ik eigenlijk een overdreven. Als de situatie zo ernstig is dat er in de winkels van Temse alleen maar Frans wordt gepraat dan moeten de inspecteurs van de winkels daar ook maar meer op controleren. Een nieuwe schepen post hiervoor maken is een onnodig kost meer voor de belastingbetaler.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th November 2012, 21:42
Koen.Luyten Koen.Luyten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Nijlen
Posts: 57
Buiten het taalgebruik van Quinten, ben ik het volledig met hem eens. De bureaucratie in België is blijkbaar voor N-VA nog niet groot genoeg. Ik kan me bij deze schepen ook niets anders voorstellen als een karikaturale strijd tussen de ras echte Vlaming en De Sansculotten.
Het Nederlands moet inderdaad bewaakt worden en de rechten van dé Vlaming natuurlijk ook.
MAAR is het daarom nodig om weer een 'postje' (met bijhorend (veel te) hoog loon) toe te voegen aan de lijst van nutteloze kosten??
__________________
“He who asks a question is a fool for five minutes; he who does not ask a question remains a fool forever”
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:11.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.