actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 31st October 2017, 16:32
Emmelie.V*rhoeven Emmelie.V*rhoeven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Mol
Posts: 43
Silvio Berlusconi verdachte in maffia-onderzoek

Het parket van Firenze heeft een nieuw onderzoek geopend naar Silvio Berlusconi. Hij wordt verdacht van betrokkenheid bij misdaden die de maffia pleegde in het begin van de jaren 1990. Dat bevestigt Niccolo Ghedini, de advocaat van de gewezen Italiaanse regeringsleider.

Volgens Italiaanse media werd het onderzoek geopend naar aanleiding van afluisteroperaties die de politie in 2016 uitvoerde in een gevangenis waar maffiabaas Giuseppe Graviano was opgesloten. Hij praatte met een andere gevangene en leek Berlusconi te betrekken in aanslagen.

In 1993 werden drie aanslagen in Firenze (5 doden), Rome (geen slachtoffers) en Milaan (5 doden) toegeschreven aan de maffia, die daarmee de regering zou hebben willen destabiliseren na de aanhouding van maffiabaas Toto Riina en de versterking van de wetgeving tegen de maffia.

De opdrachtgevers van de aanslagen werden nooit geďdentificeerd, maar de namen van Silvio Berlusconi en zijn vroegere medewerker en vriend Marcello Dell'Utri werden al genoemd in twee verschillende onderzoeken in Firenze naar deze aanslagen, die allebei geseponeerd werden.

Bron : De Morgen
Geraadpleegd op 31 oktober 2017
Link : https://www.demorgen.be/buitenland/...rzoek-be657867/

Mening: Ik vind het niet kunnen dat hij bij drie aanslagen met in het totaal tien doden betrokken was, en het jaar daarna premier van Italië werd. Dat twee verschillende onderzoeken werden opgestart naar die drie aanslagen en allebei geseponeerd werden, kan bij mij niet door de beugel. Ook dat er pas in 2016 afluisteroperaties werden uitgevoerd snap ik ook niet zo goed. Dat is net zoals bij de bende van Nijvel, dat is al 32 jaar geleden en nu weten ze pas wie 'de reus' was. Hier met Berlusconi is het hetzelfde, dat is ondertussen ook al bijna 15 jaar geleden. Ik denk dat het een goed idee is om de politieke onschendbaarheid af te schaffen wanneer het nodig geacht wordt, niet bij futiliteiten. Naar mijn mening wordt deze soms misbruikt en denken sommigen dat ze alles mogen.

Laatst aangepast door Emmelie.V*rhoeven : 31st October 2017 om 16:50.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:52.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.