actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st April 2010, 22:34
Sharon van Ballaer
Gast
 
Posts: n/a
Antwerpse haven behandelde 13 procent meer goederen.

Antwerpse haven behandelde 13 procent meer goederen.

woensdag 21 april 2010, 21u00 De haven van Antwerpen heeft tijdens het eerste kwartaal van dit jaar 42 miljoen ton goederen behandeld. Dat is een stijging van 12,7 procent in vergelijking met dezelfde periode in 2009.
De containertrafiek, goed voor 58 procent van de totale trafiekcijfers, haalt opnieuw het niveau van het recordjaar 2008.

De Antwerpse containeroverslag groeide het afgelopen kwartaal met 20,1 procent en klokte af op 24,3 miljoen ton. In dezelfde periode vorig jaar bedroeg deze overslag 20,26 miljoen ton. Uitgedrukt in standaardcontainers kwam de behandeling uit op 2,013 miljoen TEU. Dat is 15,9 procent meer dan in 2009, toen 1,736 miljoen TEU werd behandeld.

De kwartaaltrafiek van containers haalt, net als met de 2,075 miljoen TEU tijdens het eerste kwartaal van 2008, het beste resultaat uit de jongste tien jaar. Het conventioneel stukgoed is de enige categorie die daalt tegenover 2009. De behandeling van staalproducten ging met 21,1 procent achteruit.

De overslag van fruit, houtcellulose en papier stabiliseerde. De rorotrafieken stegen met 1,8 procent. Het aantal behandelde auto's nam met 22,7 procent toe tot 197.472.

Gedurende het eerste kwartaal van 2010 liepen 3.499 zeeschepen de haven van Antwerpen aan. Dit is een stijging van 2,7 procent. De bruto tonnenmaat steeg met één procent naar 66,8 miljoen.

Mijn mening:
Is dit een teken dat het weer een beetje beter gaat met de economie?
Aangezien de haven van Antwerpen, na deze van Rotterdam, de grootste is van Europa is deze volgens mij een prima maatstaf om te controleren hoe het met onze economie gesteld is. De enorme terugval van de behandeling van staalproducten kan ik echter absoluut niet verklaren. Dit omdat stukgoed normaal toch een belangrijke categorie is voor de antwerpse haven. Ik zal nog eens wat opzoekwerk moeten verrichten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:50.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.