actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th May 2012, 21:39
Gwen.Bax Gwen.Bax is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2012
Locatie: Beerse
Posts: 36
“Huwelijk kan enkel tussen man en vrouw”

In de Amerikaanse staat North Carolina wordt een referendum gehouden voor een wet die homohuwelijk en zelfs wettelijk samenwonen buiten het huwelijk onmogelijk zou maken. Volgens opiniepeilingen zal de wet in het referendum goedgekeurd worden.

Belga

Als de wet goedgekeurd wordt, wordt North Carolina de 29e staat waarin het huwelijk specifiek gedefinieerd wordt als iets tussen een man en een vrouw. Andere vormen van wettelijk samenwonen zouden niet meer erkend worden.

Dat is een opvallende tegenbeweging, want begin dit jaar nog is in 3 staten het homohuwelijk goedgekeurd. In het totaal is het homohuwelijk in 8 Amerikaanse staten en in DC toegelaten.

Het referendum in de zuidelijke staat verhit ook de gemoederen in de nationale politiek. Vicepresident Joe Biden heeft eerder al laten verstaan dat hij eigenlijk geen probleem heeft met het homohuwelijk. Hoewel president Obama in het verleden al vaker in de bres is gesprongen voor de homorechten, heeft hij het homohuwelijk nooit openlijk gesteund. Verwacht wordt hij dat niet zal doen voor zijn mogelijke herverkiezing in het najaar.

Bron: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieu..._homohuwelijkVS

Mening:Ik vind het ouderwets dat mensen nog op deze wijze denken. De dag van vandaag moet dit toch aanvaard worden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 9th May 2012, 21:42
Gwen.Bax Gwen.Bax is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2012
Locatie: Beerse
Posts: 36
Historisch: Obama spreekt zich uit voor het homohuwelijk

In een interview met de Amerikaanse televisiezender ABC heeft president Barack Obama zich uitgesproken voor het homohuwelijk. Het is de eerste keer dat hij zich in de hoedanigheid van president op die manier uitlaat over die hete politieke aardappel. Bovendien is Obama de eerste Amerikaanse president in de geschiedenis die het homohuwelijk openlijk goedkeurt.

Obama legde uit dat het homohuwelijk wat hem betreft legaal moet worden. Hij verwees onder andere naar het Amerikaanse leger, waar homoseksualiteit sinds kort bespreekbaar is, maar waar veel homoseksuele soldaten zich nog steeds beperkt voelen omdat ze niet kunnen trouwen met hun partner.

Hij voegde er wel aan toe dat hij er persoonlijk zo over denkt en dat het aan de Amerikaanse staten is erover te beslissen. Het homohuwelijk is een heet hangijzer in de Verenigde Staten. Vroeger heeft Obama gezegd tegen huwelijken tussen mensen van hetzelfde geslacht te zijn, hij was wel voor geregistreerde partnerschappen tussen mensen van hetzelfde geslacht.

Eerder deze week zei vice-president Joe Biden ook al in een tv-interview dat homo- en heterostellen dezelfde rechten moeten hebben. Op de vraag of de regering-Obama in een tweede termijn het burgerlijk huwelijk moet openstellen voor homo's, zei Biden dat hij daar wel wat voor voelt.

Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bu...ohuwelijk.dhtml
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 9th May 2012, 21:47
Sanne.Nuydens Sanne.Nuydens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Vosselaar
Posts: 79
Dat dit in Amerika nog steeds zo'n probleem is, kunnen wij ons eigenlijk bijna niet voorstellen.
Ik vind het héél erg dat er op zo'n manier omgegaan wordt met holebi's en daar moet dringend iets aan gedaan worden.
Petje af voor Obama dat hij publiekelijk uitspreekt dat hij voor het homohuwelijk is, er zijn veel Amerikanen die dat niet graag zullen horen en met de verkiezingen voor de deur neemt hij een serieus risico...
De VS heeft al veel vooruitgang gemaakt op dit vlak, maar ze hebben nog een lange weg te gaan.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 9th May 2012, 22:15
nic.andriessen nic.andriessen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Ravels
Posts: 331
Obama spreekt zich uit voor homohuwelijk

De Amerikaanse president Barack Obama heeft woensdag tegen een interviewer van ABC gezegd dat hij het homohuwelijk steunt. Hij is daarmee de eerste Amerikaanse president die dat standpunt inneemt.

In het interview met ABC News legde Obama uit dat hij bij dit standpunt gekomen was na 'evolutie' in zijn denken na gesprekken met zijn medewerkers, homoseksuele activisten, zijn vrouwe en kinderen.

'De voorbije jaren heb ik veel gepraat met vrienden, familieleden en buren. En ik denk dan aan sommige van mijn eigen medewerkers, die zich keihard inzetten in een monogame relatie met iemand van hetzelfde geslacht, die samen kinderen grootbrengen. En ik denk aan de militairen die in mijn naam gaan vechten en zich belemmerd voelen - ook al is er komaf gemaakt met de politiek van 'don't ask don't tell'. En op een bepaald punt ben ik tot de conclusie gekomen dat het voor mij persoonlijk belangrijk is duidelijk te maken dat koppels van hetzelfde geslacht moeten kunnen trouwen.'

Obama maakte wel duidelijk dat dit een persoonlijk standpunt is en dat hij nog altijd vindt dat staten hierover zelf moeten kunnen beslissen. Maar hij zei tegelijk wel dat hij er vertrouwen in heeft dat meer en meer Amerikanen vrede zullen kunnen nemen met het feit dat het homohuwelijk mogelijk wordt.

Bron: De Standaard
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:27.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.