actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th May 2012, 17:58
Annelies.Stokbroekx Annelies.Stokbroekx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Vosselaar
Posts: 95
Zuid-Korea neemt capsules met gedroogd mensenvlees in beslag

Zuid-Korea neemt capsules met gedroogd mensenvlees in beslag

De Zuid-Koreaanse douane heeft duizenden capsules met verpulverd vlees van baby's en foetussen in beslag genomen. In de afgelopen tien maanden werden meer dan 17.000 van deze capsules ontdekt in een poging ze vanuit China naar Zuid-Korea te smokkelen. Dat deelden de autoriteiten maandag mee. Volgens mediaberichten worden de capsules geslikt in de overtuiging dat ze ziektes genezen en het prestatievermogen verhogen. Een capsule wordt in Zuid-Korea voor 40.000 won (ongeveer 27 euro) verkocht. Van waar de babylijkjes afkomstig zijn, is niet duidelijk. Naar verluidt zijn in verschillende Chinese steden productiecentra gevestigd.

Bron: http://www.gva.be/nieuws/buitenland...-in-beslag.aspx
Eigen mening:
Dit artikel roept gemengde gevoelens bij me op. Ik begrijp dat mensen met een ongeneeslijke ziekte alles willen proberen om deze ziekte te overwinnen maar zelf zou ik nooit capsules met mensenvlees willen slikken. Ik vraag me ook af welke baby's hiervoor gebruikt worden. Ik denk en hoop dat er weinig ouders bereid zijn hun overleden kind af te staan voor de productie van deze capsules.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 9th May 2012, 12:33
Joëlle.Van.den.Mooter Joëlle.Van.den.Mooter is offline
[Joëlle]
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: vlimmeren
Posts: 107
Eigen mening: Ik vind dit artikel wansmakelijk. Wie doet er nu zoiets? Ik vind persoonlijk dat je echt niet goed bezig bent als je ook maar dènkt dat een beetje gedroogd babyvlees de ene of andere ongeneeselijke ziekte kan genezen. De producenten zelf vind ik ook ongeloofelijk degoutant, als ze zich met zo'n praktijken kunnen bezighouden. Ik volg Annelies echter wel, wanneer ze zegt dat de wanhoop er wel voor kan zorgen dat mensen alles slikken wat ze als geneesmiddel aangeboden krijgen. Ik denk echter wel dat deze mensen gewoon niet weten wat ze innemen. Dat kan toch bijna niet anders? Als je dan al zo naïef bent te geloven dat gedroogd babyvlees je kan redden, ben je dan echt bereid om aan kannibalisme mee te doen? Natuurlijk kan dat altijd, als de wanhoop groot genoeg is, maar mij lijkt het logischer dat de klanten gewoon niet weten wat ze voorgeschoteld krijgen. Ook is het zo dat, hoe meer ik lees over China, hoe harder ik mezelf verbaas over hen, in slechte zin. Dat heeft natuurlijk deels te maken met een cultuurverschil tussen mijn samenleving en de hunne, maar sommige dingen gaan er echt volledig over!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 15th May 2012, 10:25
Malou Malou is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Weelde
Posts: 92
Dit is een artikel dat naar mijn mening schreeuwt om aandacht. Er worden capsules gevonden met mensenvlees, en dit artikel lijkt hier zo ligt over te gaan, hoe is dat mogelijk? Over een moord op één baby hier in België staan de kranten wekenlang vol, maar hier gaat het waarschijnlijk over een heel netwerk van babymoorden, hier zou veel zwaarder aan getild moeten worden. Handelen in pillen waar wie weet hoeveel baby's voor gestorven zijn, zou harder moeten bestrafd en onderzocht worden als drugshandel (waar je zo vaak iets over hoort). Ik vind het echt ongelofelijk dat dit het eerste is wat ik hier van hoor.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 15th May 2012, 10:38
liselotte.glassée liselotte.glassée is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Grobbendonk
Posts: 86
Ik word al misselijk bij het lezen van dit artikel. Men weet niet waar men de babylijkjes haalt? Dit vind ik heel raar en ik wil er eigenlijk niet over nadenken waar de baby's vandaan komen. Volgens mij zullen dit geen baby's zijn die al dood waren. Ik denk eerder aan ontvoerde baby's etc.. Dat zulke dingen gedaan worden kan ik niet begrijpen. Zelf zou ik zo'n pil ook niet willen slikken omdat het van lijkjes gemaakt is. Wie haalt dit in zijn hoofd? Volgens mij werken zulke dingen ook helemaal niet. Ronduit afschuwelijk gewoon.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.