actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th April 2012, 15:00
Emily Warpy Emily Warpy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Heultje
Posts: 28
Ontvoerde Britse werknemer van Rode Kruis onthoofd teruggevonden.

Ontvoerde Britse werknemer van Rode Kruis onthoofd teruggevonden.

De Britse werknemer van het Internationale Comité van het Rode Kruis (ICRC) die vier maanden geleden ontvoerd werd in het Pakistaanse Quetta, is zondag dood teruggevonden. Dat heeft het Rode Kruis meegedeeld.

De 60-jarige Khalil Rasjed Dale was bijna een jaar aan de slag in Quetta toen hij op 5 januari door gewapende mannen werd ontvoerd. Hij is nu onthoofd teruggevonden aan de rand van de stad.

"Het ICRC veroordeelt in de sterkst mogelijke bewoordingen deze barbaarse daad", verklaarde directeur-generaal Yves Daccord. "Iedereen bij het ICRC en het Britse Rode Kruis deelt het verdriet en de verontwaardiging van Khalil zijn familie en vrienden."

Ook de Britse minister van Buitenlandse Zaken William Hague veroordeelde de feiten. "Dit was een zinloze en wrede daad, gericht tegen iemand wiens taak het was om de mensen in Pakistan te helpen", klonk het.

Quetta is de hoofdstad van de onstabiele provincie Beloetsjistan, die grenst aan Iran en Afghanistan en die vaak het toneel is van confrontaties tussen de lokale veiligheidstroepen en rebellen.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20120429_042

Mijn mening: Ik vind het vreselijk dat mensen die zich vrijwillig inzetten voor de goede zaak zoiets moeten meemaken. Waarom een onschuldig man vermoorden die zich inzet voor het goede doel? Deze man zet zich in om levens te redden en bekoopt dit met zijn eigen leven. Ik snap niet dat er nu nog altijd groepen zijn (bv: Taliban) die moord als een oplossing (?) zien. Ook voor het Rode Kruis is dit geen goede reclame natuurlijk. Er zijn al niet veel vrijwilligers en als deze dan ook nog eens worden vermoord zie ik het somber in voor hen (en de vele slachtoffers die zij verzorgen)!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:15.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.