actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd February 2015, 22:31
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Het seksleven van de Vlaming

Tien weetjes over het seksleven van de Vlaming

Vanaf woensdag toont tv-zender Vijf wat er gebeurt met de relatie van Vlaamse koppels die -alles voor de wetenschap- elke dag seks moeten hebben. Als voorbereiding op het programma peilde Vijf in samenwerking met onderzoeksbureau Haystack naar de stand van zaken in duizend Vlaamse slaapkamers. Dit zijn de tien opmerkelijkste resultaten.
• Zeven op tien koppels zegt minstens 1 keer per week seks te hebben. Twee tot drie per keer week zouden we beter vinden, maar 70 procent van de deenlnemers zegt tevreden te zijn met de frequentie van zijn seksleven.
• De grootste spelbreker is vermoeidheid. Bij zeven op tien koppels is 'te moe' een reden om geen seks te hebben.
• 60 procent van de ondervraagden vindt seks belangrijk, maar vindt het even belangrijk om goed met elkaar te kunnen praten. Bijna één op vijf mannen vindt seks de basis van een goede relatie, dat is opvallend veel meer dan bij vrouwen.
• Eén op de twee partners vindt voorspel niet nodig. Vooral vrouwen vinden voorspel minder belangrijk dan doorgaans wordt gedacht: slechts vier op de tien vrouwen vindt voorspel belangrijk.
• 'Mooi zijn' wordt overschat in de slaapkamer: zeven op de tien verkiest een zichtbaaropgewonden partner boven een mooie partner.
• Eén op de vier Belgen masturbeert niet. Eén op twee bereikt sneller een orgasme door masturbatie dan door te vrijen met een partner. Mannen zijn sneller bij een vrijpartij, vrouwen bij masturbatie.
• Eén op de drie vrouwen geeft toe dat ze soms haar orgasme faket. Bij mannen doet slechts één op de tien dat.
• Avondseks versus ochtendseks: 78 procent van de ondervraagden prefereertavondseks.
• Mannen hebben een voorkeur voor de vrouw bovenop, vrouwen hebben een voorkeur voor de man bovenaan. Doggystyle staat bij allebei op twee.
• Mannen hebben doorgaans minder problemen met ‘afknappers’, 1 op de 4 heeft zelfs nergens last van. De grootste afknappers zijn een slechte geur, een dronken sekspartner, een ongewassen sekspartner, als het te lang duurt voor hij/zij klaarkomt en een te ruwe partner.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150202_01506419
Datum: 02/02/2015 om 12u26


Mening

Dit lijkt op het eerste zicht niet meteen nieuws, maar ik denk daar anders over. Seks is vaak nog een taboe en veel mensen durven er niet over praten. Toch zijn er veel mensen die zich schamen of onzeker zijn als het gaat om seks. Is het normaal om fantasietjes te hebben? Moet ik mij schamen voor bepaalde schoonheidsfoutjes? Is het abnormaal dat het soms niet lukt om een orgasme te bereiken? Wat verwacht het andere geslacht van mij? Hoewel velen het niet zullen toegeven, toch denken ze eraan en piekeren ze erover. Mannen hebben andere verwachtingen dan vrouwen. Vrouwen hechten veel belang aan praten en mannen vinden ‘de daad’ belangrijk als het gaat om het tonen van de liefde. Niet iedereen is in staat om meerdere keren per week seks te hebben, hoewel velen zullen vertellen van wel om indruk te maken op anderen. Ik hoop dat dit artikel een aantal onzekerheden wegneemt bij diegenen die het lezen en ik wil iedereen graag de raad geven dat iedereen ook op dit vlak anders is. Er is geen reden om jezelf onzeker te voelen onder de lakens. Het allerbelangrijkste is en blijft de liefde, want zonder liefde blijft een relatie nooit eeuwig bestaan.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:47.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.