actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th September 2013, 01:28
B*b.Borgmans B*b.Borgmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Arendonk
Posts: 88
Iran hackte computers Amerikaanse marine

Iran heeft volgens een artikel van de Amerikaanse krant The Wall Street Journal de voorbije weken computers van de Amerikaanse marine gehackt. De krant baseert zich daarvoor op informatie van Amerikaanse regeringsambtenaren en spreekt van een "escalatie van Iraanse cyberaanvallen", waarbij het Amerikaanse leger het doelwit was.

De cyberaanvallen zouden het werk zijn van hackers die direct voor de Iraanse regering werkten, of door een groep die met de toestemming van Teheran handelde, aldus de krant. Volgens de ambtenaren is het gehackte netwerk evenwel niet geheim en zou er geen waardevolle informatie gestolen zijn. Het incident deed wel de alarmklokken luiden in het Pentagon. De hacking zou immers wijzen op een meer ontwikkelde vaardigheid in het hacken dan tot dusver van Iran werd aangenomen.

Het krantenbericht is gepubliceerd op dezelfde dag dat Amerikaans president Barack Obama een telefonisch gesprek had met de Iraanse president Hassan Rohani. Daarmee kwam een einde aan meer dan dertig jaar diplomatieke stilte tussen beide landen. Het directe contact sterkte de hoop voor een diplomatieke oplossing in het conflict rond het Iraanse kernprogramma.

Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/5403/I...se-marine.dhtml
Datum: 29/09/2013 -> 1:20u

Mening:
Ik ben van mening dat dit soort zaken, aanleidingen kunnen zijn voor conflicten tussen twee landen. Nu is het diplomatisch opgelost, maar ik kan me voorstellen dat Barack Obama niet altijd zo rustig zal blijven bij zo'n 'cyperaanvallen'. Ik zou niet kunnen zeggen wat de reactie van Iran zou zijn, mocht Amerika gegevens stelen van het Iraanse leger.. Langs de andere kant stel ik me dan weer vragen of het systeem hard genoeg beveiligd is. Als hackers zo maar in het systeem geraken, dan wil het zeggen dat het niet hard genoeg beveiligd is.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:47.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.