actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st October 2011, 16:04
Tinne Sysmans Tinne Sysmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Merksplas
Posts: 122
Levenslange opsluiting voor Ronald Janssen

Ronald Janssen moet levenslang de cel in. Dat heeft de Tongerse assisenjury beslist. Volgens de twaalf juryleden zijn er geen verzachtende omstandigheden omdat de beschuldigde "de totale vernietiging van zijn slachtoffers voor ogen had en hen niet als persoon, maar als object heeft benaderd". "Het gevaar op recidive wordt weerhouden en er is geen kans op een succesvolle behandeling", klonk het oordeel.


"Wanneer tegen u een levenslange straf wordt uitgesproken, wil de maatschappij u niet meer in haar midden ter bescherming van de maatschappij. Wij erkennen dat ook uw kinderen slachtoffers zijn van wat er gebeurd is. Zij lopen het risico om verder te leven met een bepaald stigma. U en uw partner moeten de verantwoordelijkheid opnemen opdat ze op een normale manier verder door het leven kunnen gaan" richtte assisenvoorzitter Michel Jordens zich nog tot Janssen, die zijn straf met opgeheven hoofd maar zonder tranen zijn straf aanhoorde.

Janssen moet ook opdraaien voor de proceskosten, die 278.000 euro bedragen.

bron: http://www.gva.be/ronaldjanssen/lev...nssen-live.aspx
auteur: FiVr
21/10/11

Eigen mening
Deze straf was te verwachten nadat hij op alle vlakken schuldig was bevonden. Ik vind het niet meer dan normaal dat zo'n psychopaat levenslang krijgt. Hij heeft niet alleen drie mensenlevens afgepakt, maar ook familie en vrienden zijn kapot van deze gebeurtenissen. Ik vind het beangstigend als je weet dat er zo'n mensen in de maatschappij rondlopen. In het begin kon niemand geloven dat Janssen zoiets gedaan had, maar uiteindelijk schuilt er toch een soort van 'eng beest' in hem.
Hopelijk hebben familie en vrienden toch een soort van rust gevonden, maar de pijn van het verlies zal er altijd blijven.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 21st October 2011, 19:30
Matthias.Krols Matthias.Krols is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 108
Natuurlijk ben ik zoals iedereen blij dat Ronald Janssens levenslang heeft gekregen. Dit was dan ook een logische en verwachte beslissing. Nagenoeg iedereen wist enkele weken geleden (bij aanvang van het proces) wat de strafmaat zou zijn. Daarom vraag ik mij af waarom de media wekenlang elk detail rond deze zaak naar buiten heeft gebracht. Dit proces was net zoals het proces van Els Clottemans een middel om elke dag sensatie te brengen. Elke dag stonden de kranten vol met de strafste uitspraken uit de rechtzaal van de voorbije dag. Elke dag werden de gruwelijke feiten van Ronald Janssens nog eens uitvergroot. Elke dag werden beelden getoond van hoe emotioneel de ouders van de slachtoffers wel niet waren. Dit was allemaal overbodig. Het had volstaan dat kranten na het proces een klein artikel schreven over de hele zaak, namelijk: "Ronald Janssens veroordeeld tot levenslang!" Meer valt er over deze hele zaak namelijk niet te vertellen.
De media heeft van het proces een nóg grotere lijdensweg gemaakt voor de ouders!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 22nd October 2011, 00:08
Kina.Vercalsteren Kina.Vercalsteren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: westerlo
Posts: 17
reactie

Ook ik vind het maar niet meer dan juist dat hij levenslang krijgt, hij heeft meerdere moorden op zijn naam staan en nog andere misdaden. Dit proces heeft wel heel erg lang geduurd, voor de ouders die ook slachtoffer zijn van de daden van Janssen. Ik hoop dat ze in de gevangenis hem eens goed laten nadenken over alle daden die hij heeft misdaan, al denk ik dat een man die zoveel moorden op zijn geweten heeft niet echt helder bij geest is en een echt gevaar is voor de gehele maatschappij.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 22nd October 2011, 13:09
Valerie.Pandelaers Valerie.Pandelaers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Vorselaar
Posts: 99
Mensen zoals hij verdienen niet beter dan levenslang. Na alles wat hij zijn slachtoffers en hun nabestaanden heeft aangedaan, is dit wel de lichtste straf die de rechtbank hem kon geven. Ik hoop nu maar dat deze straf effectief moet uitgezeten worden, en dat hij nooit meer in onze maatschappij terugkomt.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 22nd October 2011, 14:09
valerie.burgers valerie.burgers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: olen
Posts: 33
Gisteren was ik er met vriendinnen nog over aan het praten, hoe gruwelijk het wel niet is wat hij de slachtoffers en hun families heeft aangedaan.
De uitspraken die hij in de rechtbank deed zijn voor de families van de slachtoffers hard aangekomen. Zij zitten nog steeds met zoveel vragen die nog altijd niet beantwoord zijn. Als hij dan toch enige vorm van spijt wou tonen, vind ik wel dat hij op z'n minst de families duidelijkheid had moeten geven.
Ook voor zijn eigen kinderen moet het verschrikkelijk zijn om vanaf nu door het leven te moeten gaan met een bepaald stigma zoals de rechter zelf al zei. Zij zullen vanaf nu gezien worden als "de kinderen van..." hoewel zei er zelf niet aan kunnen doen dat hun vader deze verschrikkelijke feiten pleegde.
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 22nd October 2011, 14:13
jorina jorina is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Itegem
Posts: 149
Terecht dat hij levenslang heeft gekregen. Had het anders uitgedraaid, denk ik dat er veel reactie had gekomen van veel verschillende mensen. Deze man moet gestraft worden voor wat hij heeft gedaan. Schuldig op moordslag alleen zou echt niet voldoende zijn geweest. Het was meer dan duidelijk dat hij echt op voorbedachte rade handelde. Ik denk dat dit een geruststelling is voor de familie en vrienden van de slachtoffers. Ik hoop en denk dat ze hele deze zaak nu eindelijk toch wat kunnen laten rusten en verder kunnen gaan met hun leven. Ook hoop ik dat de kinderen van Ronald Janssens niet te zwaar worden aangepakt door anderen. Als volwassen persoon weet je goed genoeg dat die kinderen niets misdaan hebben en dat zij ook mede slachtoffer zijn, maar kinderen kunnen heel gemeen zijn, zeker als ze van hun ouders horen dat de papa van een van hun klasgenootjes in de gevangenis zit omdat hij mensen heeft vermoord. Ik hoop dus echt dat de kinderen normaal worden behandeld en dat niemand ze ziet als: de kinderen van een gestoorde zot die mensen vermoord.
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 22nd October 2011, 17:46
Thomas.Schellekens Thomas.Schellekens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Beerse
Posts: 95
Familie slachtoffers

Hopelijk kunnen Shana, Kevin , Annick en wie weet nog velen anderen, nu hun rust vinden die ze verdienen. Voor de ouders is nu het eerste zware stuk , het proces , achter de rug. Nu de verwerking van dit alles nog.

IK ben blij dat iedereen die op deze post heeft gereageerd ook inziet dat dit hele donkere tijden waren in ons land . Er ging geen dag voorbij of al onze gedachten gingen uit naar de familie van de slachtoffers van deze gruwelijke gebeurtenissen.

Aan iedereen die ook zijn medeleven wil betuigen ..
http://www.inmemoriam.be/nl/2010-01-02/shana-kevin-appeltans-paulus/rouwregister/
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 22nd October 2011, 19:02
jana.lambrechts jana.lambrechts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herentals
Posts: 105
Janssen krijgt levenslang

Toen ik gisteren naar het Nieuws keek en zag hoe Janssen glimlachend de zaal verliet werd het voor mij nogmaals duidelijk, Janssen kent geen spijt. Ik kan alleen maar zeggen dat ik opgelucht ben in de plaats van de families van de slachtoffers. Ik ben ervan overtuigd dat bijna heel het land dit proces gevolgd heeft en nu opgelucht kan adem halen.

Ik hoop wel dat de media de families van de slachtoffers nu eindelijk gerust laat, er is de voorbije weken al genoeg mediaaandacht geweest. De families verdienen nu rust. Bovendien heeft Janssen nu wel genoeg aandacht gehad.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:06.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.