actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th October 2011, 19:59
kirsty.michielsen kirsty.michielsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Westerlo
Posts: 28
één treinbegeleider op 10 aangevallen in 2011

Tijdens het eerste semester van dit jaar werden 282 treinbegeleiders verwond door passagiers. Dat bericht La Dernière Heure woensdag
In totaal telt de NMBS 2.947 treinbeleiders. Bijna één op tien (9,6 pct) was dus slachtoffer van fysieke agressie tijdens de eerste zes maanden van het jaar. Dat is een stijging met 1 pct tegenover dezelfde periode vorig jaar.

Het aantal slachtoffers dat lichte verwondingen opliep, daalt met 8 pct (159 gevallen in het eerste semester), maar het aantal slachtoffers van ernstiger slagen en verwondingen stijgt 15 pct (123 gevallen).

Het aantal gevallen van verbale agressie stijgt 7 pct (541 gevallen).

Bron:
http://www.nieuwsblad.be/article/de...DMF20111019_007

Mening:
Ik vind dat als men weet dat er zoveel bedreigingen en aanvallen gebeuren dat hier dringend iets aan gedaan moet worden. Men kan dit toch niet zomaar laten gebeuren? In een onveilige omgeving zou ik al zeker en vast niet willen werken. En ik denk dat de meesten onder ons wel veiligheid wensen tijdens de werkuren.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 20th October 2011, 11:10
Illya.Verstappen Illya.Verstappen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Lier
Posts: 35
Het is jammer om te lezen dat er mensen die gewoon hun job doen, aangevallen (al dan niet fysiek) worden. Vriendelijkheid en een glimlach werken meestal het beste en je kan er vaak meer met bereiken. Ikzelf heb wel al eens vergeten mijn key card of go pass in te vullen, maar dmv van vriendelijk te zijn heb ik al elke keer een boete vermeden. Als ik meteen verbaal agressief was geweest, ben ik vrij zeker dat ik wel boetes zou gekregen hebben. Ik zie echter niet meteen een manier voor de treinbegeleiders om conflicten te vermijden, buiten dan dat ze hun job niet meer correct zouden uitvoeren.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 20th October 2011, 18:04
Tinne.Joosen Tinne.Joosen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herentals
Posts: 71
Vaak worden de treinbegeleiders als 'schuldig' aangewezen door de reizigers als er een vertraging of dergelijke is. Zelfs dat vind ik al erg, laat staan dat er agressie aan te pas komt. Ik begrijp dat vele mensen gefrustreerd zijn als ze steeds moeten uitleggen waarom ze te laat op het werk zijn, maar de treinbegeleiders zelf vinden het waarschijnlijk ook niet leuk als 'hun' trein vertraging heeft. (Hiermee wil ik natuurlijk niet zeggen dat het wel oké zou zijn om je agressie bij andere mensen of personeel van de nmbs te uiten).
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.