actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th November 2015, 09:17
Wout.V*nDyck Wout.V*nDyck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Geel
Posts: 69
Parkhaven zet Antwerpse luchthaven te koop

De luchthaven van Deurne staat te koop. Tenminste, als het van de actiegroep Parkhaven afhangt. De actievoerders organiseerden afgelopen weekend een ludieke verkoop van het vliegveld. Een reactie op de uitbreiding van de luchthaven. Buurtbewoners gaven hun ideale invulling van de terreinen. Vooral groen en duurzame woonontwikkelingen staan hoog op het verlanglijstje.

Een groot stadsrandpark staat op nummer een. Aan de kant van de bestaande bebouwing op de terreinen krijgt het idee van een ecologische en sociale woonwijk veel aanhang. De bewoners van de toekomstige wijk kunnen idealiter ook genieten van verse en lokale groenten van een biologische stadsboerderij. En moet er ruimte zijn voor samentuinen.

Andere ideeën die naar boven komen zijn een KMO-zone met innovatieve start-ups met oog voor duurzaamheid. En ook de mogelijkheden van publieke voorzieningen als een crèche, school, rusthuis en sportvoorzieningen liggen

Bron: De Gazet Van Antwerpen (24/11/2015) http://www.gva.be/cnt/dmf20151123_0...hthaven-te-koop

Mening: Aan de ene kant begrijp ik de mensen die hier in opspraak komen tegen een eventuele uitbreiding van de luchthaven van Deurne. Ik zou ook niet gelukkig zijn als er om de zoveel minuten een nieuw vliegtuig boven mijn hoofd raast. Ik kan geloven dat de uitbreiding veel lawaaihinder met zich zal meebrengen. Aan de andere kant weten de mensen ook dat er in de buurt een luchthaven aanwezig is en dat ze hier rekening mee moeten houden. Als je in deze buurt gaat wonen dat lijkt het mij vanzelfsprekend dat je eerst nakijkt of er eventuele uitbreidingen mogelijk zijn. Ik vind dit ook heel jammer voor deze mensen maar je kan hier weinig of niets aan doen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.