actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th November 2015, 06:54
melanie.d*llen melanie.d*llen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Vorselaar
Posts: 80
Elke provincie krijgt eigen ADHD-expert

Elke provincie krijgt eigen ADHD-expert

Volgend jaar komt er in elke Belgische provincie een halftijdse expert die de diagnose en de behandeling van ADHD moet stroomlijnen. Dat staat vandaag in De Morgen. De Block trekt er 390.000 euro voor uit.

"Die experts kunnen psycholoog of arts zijn. Zij zullen halftijds aan de slag gaan. Het ligt in de bedoeling dat zij huisartsen, leerkrachten en ouders informeren", zegt minister van Volksgezondheid Maggie De Block (Open Vld). Het gaat om een eenjarig project.

De experts moeten er mee voor zorgen dat zowel de diagnosestelling als de behandeling overal gestroomlijnd wordt, want vandaag zijn er nog te veel regionale verschillen in de aanpak. Daarnaast moeten zij ook de nieuwste inzichten over de aandachtsstoornis bijbrengen.

De aanstelling van de ADHD-experts past in een groter plan voor een betere geestelijke gezondheidszorg voor kinderen en jongeren, waarvoor De Block in totaal 21,2 miljoen euro vrijmaakte.

Bron: De Morgen, 26 november 2015.
http://www.demorgen.be/wetenschap/e...xpert-b062d244/

Mijn mening: Naar mijn mening is dit een uitstekend idee! Er zijn nog steeds veel kinderen of zelfs volwassenen die niet weten dat ze lijden aan de aandachtsstoornis ADHD. Iedereen heeft recht op een behandeling voor ADHD en als die in alle provincies hetzelfde is, is er ook geen discussie mogelijk over waar je de beste behandeling krijgt. Wel vind ik het jammer dat dit slechts een plan is voor één jaar. Volgens mij zullen na dit jaar de aanpak van de provincies terug verschillen. Als je het mij vraagt, mag dit gerust een plan op lange termijn worden.

Laatst aangepast door melanie.d*llen : 26th November 2015 om 07:03.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.