actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st May 2011, 09:29
Jelle.Adriaensen Jelle.Adriaensen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 106
Lottowinnaars halen 5,6 miljoen euro winst niet op

Lottowinnaars waren in 2010 erg nonchalant. Liefst 5.606.129 euro werd binnen de gestelde termijn niet opgehaald.
Het bedrag kan nog oplopen, want een aantal winnaars hebben nog tot einde mei om hun winst op te halen. Dat stelt CD&V-senator Dirk Claes, die de cijfers opvroeg bij minister van Financiën Didier Reynders.

Uit deze cijfers blijkt dat de Nationale Loterij ook in 2010 zeer succesvol was. Ze reikte het afgelopen jaar maar liefst 642,4 miljoen euro prijzengeld uit aan de spelers. In 2009 werd 630,6 miljoen uitgekeerd, het jaar daarvoor 639,4 miljoen.

De Nationale Loterij keerde in 2010 225,3 miljoen euro uit aan goede doelen.

Bron: www.standaard.be --> 20/05/2011

Mijn mening:
Ik vraag mij bij dit artikel af waarom de mensen die hun geld niet ophalen in godsnaam meespelen met de Lotto! Ik begrijp dit echt niet goed, als je hier aan meespeelt duurt het toch maar twee minuten om u resultaten op te halen bij de winkel in het dorp, ook al gaat het maar om 2 of 3 euro! Dit artikel toont nog eens hoe nonchalant wij zijn in anno 2011! De cijfers spreken over een totaal van 5.606.129 euro en dat is toch wel heel veel geld, maar het mooie aan deze zaak vind ik de uitkering van 225,3 miljoen euro aan goede doelen! Ik vind het belangrijk dat ze iets nuttig doen met het geld en dat gebeurt nu wel duidelijk! Ik speel zelf nooit mee met de Lotto, maar als ik wel eens zou meespelen dan ga ik toch niet vergeten langs de winkel te gaan voor het resultaat .
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 21st May 2011, 12:26
Anneleen.Roziers Anneleen.Roziers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Olen
Posts: 70
Mij verbazen deze cijfers eigenlijk niet echt... Sommige mensen zullen zich reppen naar hun krantenwinkel om hun winnend lottoformulier te innen, ongeacht het bedrag. Maar een groot deel van de mensen zal ofwel niet weten dat ze gewonnen hebben, ofwel te lui zijn om het geld te gaan halen. Wanneer je een winst hebt van €2, kunnen mensen al eens denken dat dat de moeite niet is om voor recht te staan en naar de krantenwinkel te gaan. We leven tegenwoordig in een maatschappij waarin we veel willen hebben. €2 is niet genoeg. We willen meer, meer, meer ... Economisch bekeken is dat eigenlijk helemaal niet slim.. Als we rationeel denken is €2 nog altijd meer dan €0 en kunnen we dus maar beter wel dat lottoformulier gaan innen!

Het positieve aan het hele verhaal is wel dat de Nationale Loterij op die manier goede doelen kan steunen en dat is een mooi gebaar!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 21st May 2011, 12:42
Sanne Lievens Sanne Lievens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: geel
Posts: 63
Dit had ik nooit verwacht. Ik dacht dat als je met de lotto meespeelt je toch wel elk formuliertje terug gaat binnen doen in je krantenwinkel om het resultaat te kennen. Ik denk dat als ik zou meespelen ( wat ik niet doe) dat ik zenuwen zou hebben tot mijn formuliertje in de computer gaat en ik het geluid hoor van prijs of geen prijs. Ook al is het maar € 2, €2 is €2 bij mij. Ik zal niet zeggen dat je hier rijk van gaat worden maar elk beetje helpt toch. Als je elke week €2 wint, ga je denk veel meer gewonnen hebben dan iemand die 1 keer in zijn leven eens een paar duizend euro heeft gewonnen. Je merkt die €2 misschien niet in je portemonnee maar als je op lange termijn gaat kijken zal je dat toch wel merken.

Ik vind het wel schoon dat ze een deel aan het goede doel schenken en niet alles in eigen portomonne steken. Een goed initiatief!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:38.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.