actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th November 2012, 12:14
A*nelien.Vermijlen A*nelien.Vermijlen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Lier
Posts: 91
Veenbessensap helpt toch niet tegen blaasontsteking

De voorbije jaren verschenen diverse studies waaruit moest blijken dat vrouwen die geregeld veenbessensap drinken, minder kans hebben op een blaas- of urineweginfectie. Britse wetenschappers besluiten na analyse van 24 studies bij in totaal ruim 4.400 mensen dat er daarvoor geen bewijs bestaat.


De nieuwe studie uitgevoerd in het kader van de onafhankelijke Cochrane Collaboration analyseerde alle goede studies van de afgelopen jaren, waarbij mensen werden behandeld met veenbessensap, -tabletten of -capsules. Sommige studies toonden weliswaar kleine voordelen aan van het bessensap voor vrouwen die last hebben van herhaaldelijke infecties. Maar dan moesten ze twee glazen per dag drinken over een lange periode om één infectie te voorkomen. Dat bleek bijna niet vol te houden.

De wetenschappers besluiten dat het huidige bewijs veenbessensap als preventiemiddel niet ondersteunt.

Bron: De Standaard
Datum artikel: 18/11/12
Mening: Ikzelf heb al enkele keren een blaasontsteking gehad en dan werd er mij veenbessensap voorgeschoteld, één glaasje per dag. Ik was redelijk snel weer van mijn blaasontsteking af. Nu dit onderzoek is verschenen blijkt dit eigenlijk niet te werken. Maar ooit moet er toch nog een studie geweest zijn die wel aantoonde dat veenbessensap goed was tegen een blaasontsteking zou ik denken. Er wordt hier immers gesproken over het voorkomen van een blaasontsteking, niet over het bestrijden ervan. Het zou kunnen dat, als je een blaasontsteking hebt, je veenbessensap moet drinken om snel weer beter te worden. Maar als preventiemiddel tegen blaasontsteking, helpt het niet.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.