actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th May 2011, 21:33
Véronique.Segers Véronique.Segers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Merksplas-Turnhout
Posts: 122
Koptelefoon kan je gedachten lezen en omzetten in woorden

Koptelefoon kan je gedachten lezen en omzetten in woorden

"Neen, effe niet aan seks denken nu", zie je de jongen op de foto bijna denken. Een groep studenten van de Australische universiteit van Canberra heeft namelijk een systeem ontwikkeld dat onze gedachten kan lezen én meteen vertalen in woorden op een computerscherm.

De zogenaamde 'Brain Speller' bestaat uit een koptelefoon die signalen van de hersenen ontvangt via elektroden die aan de schedel worden aangebracht. Een softwareprogramma zet die signalen om in woorden. Zo kunnen patiënten die verlamd zijn, hersenschade opliepen of aan dementie lijden toch communiceren.

"We deden wat onderzoek en ontdekten dat het aantal mensen die niet op een gewone manier kunnen communiceren enorm groot is in Australië en in de rest van de wereld", zegt projectleider Paul Du aan news.com.au. "We zijn verheugd dat we verbeelding en technologie hebben kunnen combineren tot een product dat de levensomstandigheden van velen kan verbeteren en echt hulp kan bieden aan een probleem waar heel veel mensen mee kampen."

Het team van Du kreeg voor hun uitvinding de titel van 'Team Australia' tijdens de nationale finale van 'Microsoft's Imagine Cup 2011', die gisteren plaatsvond in Sydney. Door deze overwinning kan de ploeg ook meedoen aan de wereldfinale in New York in juli, waaraan 400 studenten uit de hele wereld deelnemen. Allen hebben ze de technologie vooruit geholpen in de strijd tegen ziektes, armoede en kindersterfte. De winnaar krijgt 25.000 dollar baar geld om in de uitvinding te pompen.


BRON: Het Laatste Nieuws

Eigen mening:

"OH MY GOD" zou mijn Brain Speller nu melden... Haha. Dit is echt ONGELOOFLIJK NIEUWS !!! Het is echt ongelooflijk hoe deze technische snufjes evolueren in onze maatschappij. Fantastisch gewoon. Ik kan het bijna niet geloven dat dit echt is.

Ik denk dat we op deze manier verschillende mensen kunnen helpen zoals in het artikel reeds wordt aangehaald. Mensen die niet of bijna niet kunnen communiceren door bijvoorbeeld een ziekte of een aandoening. We kunnen hen helpen waar het nodig is. Op deze manier zullen hun levensomstandigheden zeker positief worden beïnvloed.

Daarnaast denk ik bijvoorbeeld ook aan misdrijven zoals moordzaken, ontvoeringen, etc. die op deze manier ook opgelost kunnen worden.
En waarschijnlijk zullen er nog verschillende zaken zijn die door deze uitvinding geholpen kunnen worden.

Ik denk dat we toch nog wel even stil moeten staan bij de kritische kant van de zaak. De uitvinding zit nog maar in de beginfase en zal dus nog moeten worden bijgestuurd. Ik vraag me echter ook af of we letterlijk ALLE gedachten kunnen lezen, of het eerder om emoties zal gaan?
Daarnaast zal het prijskaartje van deze uitvinding een bedrag zijn dat niet zomaar betaalbaar zal zijn. Verder onderzoek zal denk ik alles uitwijzen.

Ik vind het een super goede uitvinding waar onze wereld enorm hard mee geholpen zal kunnen worden. Ik ben echt benieuwd hoe dit zal evolueren!!!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.