actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th November 2017, 16:50
Sebbe.V*nLeemput Sebbe.V*nLeemput is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Vorselaar
Posts: 30
De Wever haalt uit naar partij van Rajoy

De Wever haalt uit naar partij van Rajoy

N-VA-voorzitter Bart De Wever pikt het niet dat de Spaanse Partido Popular (PP) van premier Mariano Rajoy zijn partij in de xenofobe hoek zet.

Een woordvoerder van de Partido Popular heeft een partij ‘met een voorgeschiedenis van xenofobie, in strijd met de gelijkheid van personen, en ook van afwijzing van immigranten’ genoemd.

De PP reageerde daarmee op uitspraken van minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA). Afgelopen weekend keurde die het gewelddadige optreden van de Spaanse politie af tijdens het referendum in Catalonïë over de onafhankelijk van de regio op 1 oktober.

'Geen lessen te krijgen'

De Wever is boos over de uithaal van de partij van Rajoy. ‘N-VA heeft geen lessen te krijgen van de PP, gezien het verleden’, zegt hij aan de VRT en VTM. Daarmee verwijst de burgemeester van Antwerpen naar de link tussen de PP en de Spaanse dictator Francisco Franco.

De Wever blijft ook staan achter de verklaringen van zijn partijgenoot Jambon. ‘Hij heeft niets fout gezegd en ik denk ook niet dat het zal leiden tot problemen bij onze regering.’

Binnen de N-VA is er veel sympathie voor de Catalaanse onafhankelijkheid. Net zoals een deel van de Catalanen dat willen voor hun regio, droomt de N-VA op termijn van Vlaamse onafhankelijkheid.

Bronvermelding
De Tijd
06/11/2017
https://www.tijd.be/politiek-econom...n-Rajoy/9950205

Mening: Bart De Wever doet er goed aan door te reageren op de opmerkingen van de Partido Popular. N-VA heeft inderdaad een verleden met enkele misstappen maar bij de PP is dit ook het geval. Ikzelf sta achter de commentaar van Jambon. Madrid had op een vreedzamere manier het referendum kunnen stoppen. Het gewelddadige optreden van de politie was overbodig. Het referendum was van groot belang voor de Catalanen om te proberen hun onafhankelijkheid te verklaren. In Vlaanderen zie ik dit nog niet gebeuren. De Vlaamse onafhankelijkheid is iets dat ik zowel op korte als lange termijn niet zie gebeuren.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 6th November 2017, 19:53
maxim.j*nsen maxim.j*nsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Boechout
Posts: 136
Welke misstappen heeft de N-VA in het verleden gehad over vreemdelingenhaat? Dat vraag ik me eigenlijk echt af. Ik zit er al een uur over te denken.
Verder ben ik het ongeveer wel eens met de mening hieronder. Het straffe is dus wel zeker dat de Partido Popular dus ex-aanhangers zijn van Franco. De ironie kan niet groter zijn. Ik sta paf van de oogkleppen van Europa en de oorkleppen van Rajoy. Het is een schande wat er daar gebeurt. Het gaat om een democratisch land in de 21ste eeuw in Europa. Ministers opsluiten omdat ze een bepaalde mening verkondigen, ik heb het de N-VA nog niet zien doen. De ontelbare keren dat Puigdemont in dialoog wilde gaan met Spanje, de ontelbare keren dat hij zijn hand uitstak, echt erg. Ik vind het dan ook straf dat in de tijd Kosovo en Servië hun gangen mochten gaan onder luid applaus en aanmoediging van Europa. Als Europa niets gaat zeggen/doen, is de geloofwaardigheid van dit project gezakt van 1% naar 0%.
De Vlaamse onafhankelijkheid zie ik ook nog niet zo snel gebeuren. Confederalisme wel. Een heerlijk begrip.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:41.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.