actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st May 2018, 15:26
Evelien.B*lmans Evelien.B*lmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Poederlee
Posts: 55
Politie ontdekt na haar dood dat oude bedelaarster fortuin op de bank heeft staan

Politie ontdekt na haar dood dat oude bedelaarster fortuin op de bank heeft staan

De politie van de Libanese hoofdstad Beiroet heeft een opmerkelijke ontdekking gedaan tijdens het onderzoek naar de dood van een oude bedelaarster. De vrouw bleek niet alleen een pak cash geld bij zich te hebben, ze bleek ook nog eens een fortuin op haar bankrekening hebben staan.

Fatima Othman stierf op straat. De vrouw, die aan meerdere fysieke beperkingen leed, werd amper 52. “Er is geen kwaad opzet gemoeid met haar overlijden”, verklaarde de politie van Beiroet. “Ze stierf aan een hartaanval.”
Toch deden de agenten een ontdekking die hen zeer verbaasde. In de twee plastic zakken die de vrouw bij zich had, bleek voor ruim 2.800 euro aan bankbiljetten te zitten. En daar bleef het niet bij. Verder onderzoek toonde aan dat Othman omgerekend liefst 950.000 euro op haar bankrekening had staan.
Na haar dood spoorde de politie haar familie op in Ain Al-Zahad, een dorp in het noorden van het land. De familieleden haalden haar lichaam op en begroeven haar. “We wisten niets van haar geheime centen”, verklaarden ze.
Hoe de vrouw aan al dat geld geraakt is, is niet bekend. Ze zou op straat geleefd hebben en niet durven te zeggen hebben dat ze geld had uit vrees voor overvallen.

Bron: Het Nieuwsblad 21/05/2018 (https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180521_03521817)

Eigen mening: Dit artikel is een mooi voorbeeld van vooroordelen en stereotypes die niet kloppen. Iedereen heeft een beeld van een bedelaar of dakloze. Sommige mensen geven hen geld omdat ze medelijden hebben, andere geven net niets omdat ze denken dat ze profiteurs zijn en omdat ze ervan uitgaan dat ze dit geld aan de foute dingen besteden. Dit beeld is gevormd door verhalen of ervaringen en kunnen dus best gegrond zijn maar iedereen is anders. Elke bedelaar en dakloze heeft een ander verhaal en verdiend dus anders behandeld te worden. Je gaat natuurlijk niet telkens wanneer je een bedelaar of dakloze tegenkomt vragen naar zijn/haar verhaal. Maar een verhaal zoals dit doet mij toch herinneren aan het feit dat je niet te snel conclusies moet trekken en dat ik verder moet kijken dan wat mijn eerste gedacht zegt. Buiten al het vorige, vraag ik mij wel af waarom die vrouw nu effectief zo leefde en waarom haar familie haar niet hielp.

Laatst aangepast door Evelien.B*lmans : 21st May 2018 om 15:38.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:27.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.