actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd September 2013, 19:53
V*ronique.Govaerts V*ronique.Govaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Pulle
Posts: 105
"Extreem veilige" TouchID na twee dagen al gekraakt

"Extreem veilige" TouchID na twee dagen al gekraakt


Krap twee dagen nadat de iPhone 5S in de verkoop is gegaan zijn Duitse hackers erin geslaagd TouchID te kraken. Bij de presentatie van de nieuwe iPhone met vingerafdrukscanner beloofde Apple dat het extreem veilig zou zijn, maar volgens de Chaos Computer Club is een nepafdruk vrij simpel te maken.

Om in een met een vingerafdruk beveiligde iPhone te komen, gebruikte de hackersclub een gekopieerde vingerafdruk van een iPhone-gebruiker. Ze lieten het 'slachtoffer' zijn afdruk op een stuk glas zetten en daarvan is uiteindelijk een kopie gemaakt op een dun laagje folie. Met de gekopieerde afdruk kon de iPhone zonder problemen worden ontgrendeld.

Volgens de Duitsers is het gebruik van vingerafdrukken voor beveiliging totaal nutteloos. Het namaken van een afdruk is te simpel en er lijkt geen oplossing te zijn tegen deze manier van 'inbreken'.

Bron: Het Laatste Nieuws, 23/09/2013, http://www.hln.be/hln/nl/4124/Multi...-gekraakt.dhtml

Commentaar: Persoonlijk vind ik niet dat ze met uitspraken als ‘extreem veilig’ mogen gooien indien ze dit niet kunnen waarmaken. Als deze uitvinding echt als "veilig" bestempeld kan worden, moet men natuurlijk vooraf testen doen en niet tot de constatatie komen dat het systeem eigenlijk niet veilig is. Zelf heb ik geen iPhone, maar de kwaliteit blijkt wel steeds goed te zijn. Daarnaast zou ik het al sterk bier vinden, moesten mensen zo enorm veel moeite doen om in iemand zijn gsm ‘in te breken’. Maar tegenwoordig weet je zoiets nooit zeker, het beste wat men kan doen is je gsm nooit uit het oog verliezen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 23rd September 2013, 23:07
charlotte.vanlooy charlotte.vanlooy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Berlaar
Posts: 106
Dit weekend was het een stormloop naar de elektrowinkels. De nieuwe Iphone 5S en 5c werden aan u voorgesteld. Apple pakt deze keer uit met een nieuw besturingssysteem (IOS7). Er zijn echter toch al hier en daar negatieve dingen over te horen.... Apple heeft wel weer voor een fris en fraai design gezorgd.

Deze keer wou Apple ook uitpakken met een vingerafdruk beveiliging. Al na 2 dagen werd duidelijk dat je met een kopie van een vingerafdruk ook kon "binnen dringen".

Hiermee wil ik nog maar eens aantonen dat technologie vandaag de dag niet stilstaat, maar dat ze toch nog niet volledig optimaal ontwikkeld is.
Er zijn steeds mensen die zich bezig houden met het "kraken" van deze nieuwe techniek. Jammer genoeg slagen de meesten hier tot op heden nog in.
Zo veilig zou ik deze touchID toch niet noemen ...
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 30th September 2013, 10:06
j*smien.cavens j*smien.cavens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Retie
Posts: 111
Wat mij steeds opvalt is wanneer Apple weer met iets nieuws uitkomt (dat meestal zeer revolutionair is en andere gsm bedrijven nog niet toepassen) dat er altijd veel commentaar op is. Ik heb altijd de indruk dat mensen negatieve kanten aan het product zoeken, omdat het nog steeds een van de duurste smartphones op de markt is en niet iedereen deze kan betalen.
Ik ga akkoord met het feit dat Apple niet te hard mag uitpakken met hun beveiligingssysteem dat 'super veilig' zou zijn. Maar mogen we ook niet lovend zijn over dit nieuwe idee dat heel futuristisch en evolutionair is? Nee, eerst eens zien of we dit nieuw systeem de grond in kunnen boren en het merk afkraken. Ik ben er zeker van dat Apple dit issue nog zal oplossen, tot dan kan je nog altijd een simpel codeslot instellen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:23.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.