actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th May 2013, 06:58
S*lvia.Verelst S*lvia.Verelst is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herselt
Posts: 86
Minnesota 12e VS-staat die homohuwelijk toestaat

Minnesota 12e VS-staat die homohuwelijk toestaat

Minnesota heeft maandag als twaalfde Amerikaanse staat het homohuwelijk goedgekeurd. Het is de derde staat in twee weken tijd die het huwelijk tussen homoseksuelen mogelijk maakt en de zoveelste overwinning voor de verdedigers van rechten voor homoseksuelen in de VS.

De senatoren in Minnesota keurden de wet goed met 37 stemmen voor en 30 tegen. Gouverneur Mark Dayton zal de wet vandaag ondertekenen. "Vandaag ben ik trots een inwoner van Minnesota te zijn", zei senator Scott Dibble na een debat van 4 uur.

Rhode Island keurde op 2 mei het homohuwelijk goed en was zo de tiende Amerikaanse staat. Delaware volgde vorige week dinsdag als elfde staat. Ook in Connecticut, Maine, Massachusetts, New Hampshire, Vermont, New York, Iowa, Maryland en Washington kunnen koppels van hetzelfde geslacht huwen. Ook in de hoofdstad Washington DC, dat geen staat is, is een homohuwelijk wettelijk mogelijk.

Het Amerikaanse Hooggerechtshof moet zich eind juni uitspreken over de kwestie van het homohuwelijk.

Bron: deredactie.be 14/5/2013

Mening: Ik vind het enorm positief dat er in twee weken tijd 3 staten zijn die het homohuwelijk hebben goedgekeurd. In dit geval is het natuurlijk wel een nipte 'overwinning', met 37 stemmen voor en 30 stemmen tegen. Het is toch jammer dat er nog steeds zo veel mensen tegen het homohuwelijk zijn. Ik vind dat als je iemand graag ziet, je de kans moet krijgen om er mee te trouwen. Het maakt een koppel ongelukkig als ze niet mogen trouwen, veronderstel ik. Ik vind dat ze evenveel recht hebben om te trouwen als heteroseksuelen. Het gaat toch voornamelijk over gelukkig zijn? Ik hoop dat de andere staten snel zullen volgen, alsook de rest van de wereld.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th May 2013, 09:09
Raisa.Docx's Avatar
Raisa.Docx Raisa.Docx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Ergens
Posts: 90
Ik vind het steeds fijn om te lezen dat er vooruitgang geboekt wordt bij de kwestie rond homohuwelijken. Ik ben het dan ook eens met de mening van Silvia!

Toch moeten we er blijven bij stilstaan dat hoe zeer we ook willen dat zij eveneens de kans krijgen om te kunnen trouwen, het nog altijd moeilijk blijft in sommige staten in Amerika en zelfs andere landen in de wereld. Vroeger was dit namelijk een taboe ... Het vraagt dan ook veel tijd om eraan te werken.

In mijn ogen is een homohuwelijk dan ook een gewoon burgerlijk huwelijk en gelijkwaardig aan een huwelijk tussen man en vrouw. Het maakt me blij en opgelucht dat er toch nog aan gewerkt wordt dit toe te laten.
__________________
- Some people are so poor, all they have is money
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:41.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.