actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th December 2016, 17:12
Ben.v*rlinden Ben.v*rlinden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Merksplas
Posts: 69
IS-aanhangers die aanslag planden in Australië veroordeeld tot 20 jaar cel

In Australië zijn twee mannen veroordeeld tot 20 jaar cel omdat ze een terreuraanslag hadden gepland. Ze wilden een gebedsplaats van sjiieten in Sydney overvallen, zo zei de rechter vrijdag.

De mannen hadden hun schuld toegegeven. De 25- en 27-jarige mannen zijn in februari 2015 opgepakt. In hun woning vond de politie videomateriaal, waarop de mannen zich voor een vlag van terreurmilitie Islamitische Staat (IS) tonen.

“We zijn soldaten van de Islamitische Staat en zijn hier om jullie te onthoofden”, klonk het. Volgens de politie hadden ze al hun messen gekocht.

(bron: De Standaard 09/12/2016 http://www.standaard.be/cnt/dmf20161209_02616718)

Eigen mening:

Het is volgens mij een te milde straf. 20 jaar cel mag je uiteraard niet onderschatten, maar ik denk dat 20 jaar cel hun niets gaat bijleren. Ik denk dat het beter is om hun psychische problemen aan te pakken. Door iemand op te sluiten gaat hij volgens mij meer en meer radicaliseren. We moeten deze adolescenten helpen. Ze hebben een foute bedoeling bij hun godsdienst en men moet hen net leren hoe de islam eigenlijk werk en wat hun boodschap is. Ik vin het heel erg hoe vaak mensen de vergelijking maken tussen IS en de moslim godsdienst. De boodschap die de echte islam wil verkondigen is wel iets totaal anders als wat IS nu aan het doen is.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.