actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th December 2016, 00:24
Khalid.A*kodase Khalid.A*kodase is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2016
Locatie: Turnhout
Posts: 18
Algemene Vergadering VN wil “einde aan bloedbad” in Syrië

De Algemene Vergadering van de Verenigde Naties heeft vrijdag met een grote meerderheid een resolutie goedgekeurd waarin wordt opgeroepen tot het “einde van het bloedbad” in Syrië door een staakt-het-vuren met onmiddellijke ingang en de spoedlevering van humanitaire hulp.

De door Canada ingediende tekst werd door 122 landen goedgekeurd. Er waren 13 tegenstemmen en 36 blanco-stemmen. De Algemene Vergadering telt 193 leden. Resoluties van de “assemblee” hebben geen (af)dwingend karakter.

Datum: 09/12/2016
Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20161209_02617571
Eigen mening: Blij zou ik moeten zijn bij het lezen van een artikel als deze, maar dat ben ik niet. Eerder teleurstelling dat ze nu pas met een resolutie afkomen. Na al die jaren oorlog gaan ze er nu pas mee van start. Dan vraag ik mij af wat er allemaal in de tussentijd besproken is geweest binnen de organisatie. De hoop die ze aan de mensen gaven in Syrie is niet te beschrijven! Valse hoop is wat ik het noem. En dat er nog mensen tegen-stemmen kan ik wel begrijpen omdat ze zich niet willen bemoeien en omdat ze waarschijnlijk hun eigen mensen en defensie niet willen gebruiken. En zeker hier niet financieel ten onder aan willen gaan. En dat er dan mensen zijn die blanco stemmen vind ik dan wel absurd, jouw stem kan iets veranderen dus het is beter dan iets mee te delen. Dan vraag ik me af waarom ze eigenlijk in VN zitten en niets aan willen veranderen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:39.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.