actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th December 2016, 09:06
Tim.B*elemans Tim.B*elemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Baarle-Hertog
Posts: 179
Amerikaanse rechter beveelt stopzetting hertelling stemmen in Michigan

Een Amerikaanse rechter heeft woensdag de opschorting bevolen van de hertelling van de stemmen van de presidentsverkiezingen van 8 november. Volgens lokale media zou die beslissing het einde kunnen inluiden van het hele hertellingsproces.

Volgens rechter Mark Goldsmith is de groene presidentskandidate Jill Stein, die om de hertelling vroeg, geen benadeelde kandidaat zoals dat in de wet omschreven staat. Aangezien ze geen realistische kans heeft om na een hertelling te winnen, acht Goldsmith een hertelling van de stemmen nutteloos.

Na de hoorzitting zei Stein dat de hertelling tot nu toe aantoonde dat de verkiezingen in Michigan problematisch verliepen, vooral wat de kiezers met lage inkomens betreft.

Volgens Huffington Post is Stein van plan om naar het Hooggerechtshof van Michigan te stappen om ervoor te zorgen dat de hertelling voortgezet wordt.

Bron: De Standaard
Datum: 8/12/2016

Eigen mening:
Ik zit met gemengde gevoelens over het stopzetten van de hertelling. Enerzijds vind ik de hertelling niet nodig. Trump had de meerderheid dus zoals het zou moeten in een democratie moet iedereen zich daarbij neerleggen. Anderzijds als ik zo naar de hevige protesten in Amerika kijk kan een hertelling misschien wel voor meer duidelijkheid zorgen. Maar dan blijft de vraag nog maar of het protest zou verdwijnen als Trump de hertelling opnieuw wint.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.