actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th November 2011, 10:47
Emily Warpy Emily Warpy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Heultje
Posts: 28
Frauderende Pfaffs moeten niet naar rechtbank.

Frauderende Pfaffs moeten niet naar rechtbank

De kamer van inbeschuldigingstelling in Antwerpen heeft Jean-Marie Pfaff en zijn vrouw Carmen donderdag een opschorting gegeven voor fiscale fraude en belastingontduiking. Dat betekent dat ze niet voor de rechtbank moeten verschijnen.
De raadkamer in Antwerpen had de Pfaffs in december al een opschorting van straf gegeven. Ze hadden schuld bekend en een dading met de fiscus gesloten, waardoor ze volgens de raadkamer niet meer voor de rechtbank hoefden te verschijnen.

Het parket had echter hun doorverwijzing gevorderd en ging in beroep, waardoor de zaak bij de kamer van inbeschuldigingstelling belandde. Daar wilde men eerst bewijzen zien dat ze de fiscus wel degelijk betaald hadden.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20111110_082

Mijn mening:
Ik vind het niet kunnen dat zij niet vervolgd werden. Ik ben ervan overtuigt dat dit komt omdat zij bekend zijn. Als je (bewust) fraudeert, moet je gestraft worden! Ik vind dat de raadkamer van Antwerpen hier ook in de fout gaat. Je mag hier blijkbaar frauderen zolang je het maar op een akkoordje gooit met de fiscus. Maar wordt iedereen hier op dezelfde manier behandeld? Op heeft bekendheid hier ook zijn voordeel?
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 11th November 2011, 15:19
Valerie.Pandelaers Valerie.Pandelaers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Vorselaar
Posts: 99
Over de objectiviteit van de kamer heb ik ook zo mijn twijfels. Volgens mij maakt Emily een terechte opmerking met betrekking tot de bekendheid van 'de Pfaffs'. Ik vind het onterecht dat iemand, al is hij of zij bekent, een opschorting/ kwijtschelding krijgt. Iedereen moet zijn of haar verantwoordelijkheden nemen, of je nu bekent bent of niet.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.