actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th November 2011, 00:33
veerle.grauwmans@khk.be veerle.grauwmans@khk.be is offline
Veerle Grauwmans
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 70
Minister-president Peeters geeft dinsdag uitleg over Uplace in Vlaams Parlement

Het Vlaams parlement voelt donderdag minister-president Kris Peeters (CD&V) aan de tand over bouwvergunning voor Uplace. Dat raakte woensdag bekend. Vooral oppositiepartij Groen! wil de meerderheidspartijen op de rooster leggen.
Het Uplace-project zou op een industrieterrein nabij de gronden van de vroegere Renault-fabriek komen en moet zowat het grootste winkelcomplex van de Benelux worden. Handelaars in Vlaams-Brabant denken dat de komst van het shoppingcenter hun dood betekent en er wordt ook gevreesd voor bijkomende verkeersproblemen op de Brusselse ring. Zowel Leuven als Vilvoorde vechten de bouwvergunning voor Uplace aan.

Oppositiepartij Groen! wou woensdag een debat over de bouwvergunning in het Vlaams Parlement. Die vraag werd echter afgewezen, omdat er voor donderdagnamiddag al een interpellatie van fractieleider Filip Watteeuw (Groen!) is gepland over het zelfde onderwerp. 'Maar ik had die interpellatie gerust willen intrekken', stelt Watteeuw.

'Peeters verraadt achterban'

Volgens de groenen gaan de plannen lijnrecht in tegen de Winkelnota van minister-president Peeters. Die nota heeft onder andere tot doel de handelszaken in stads- en dorpscentra leefbaar houden.

'Peeters verraadt hiermee zijn eigen achterban : de lokale middenstanders en UNIZO', vindt Watteeuw. 'Maar ook het ACV en de milieubeweging krijgt hij over zich heen. De regering en alle regeringspartijen zullen moeten kleur bekennen. Ze kunnen niet blijven doen alsof hun neus bloedt en alsof er al geen zware engagementen getekend zijn.'

DS, woensdag 09 november 2011, 17u05
http://destandaard.be/artikel/detai...DMF20111109_136

Ik had eerder al een artikel gepost over Uplace en post dit artikel als opvolging en herziening van mijn mening. Er zijn twee grote steden (Leuven en Vilvoorde) tegen dit project, ook Groen! vecht hier nu tegen. Deze mensen zullen dit zeker niet zonder reden doen. Ze verwachten heel wat problemen op de Brusselse ring, maar ook de handelaars in Vlaams-Brabant zien Uplace niet zitten omdat het hun dood zou kunnen betekenen. Als dit het geval is moet er wat voor hen gedaan worden; of het project van Uplace niet laten doorgaan of de handelaars die voor zichzelf vrezen een plek aan te bieden in Uplace. Ik blijf dit project opvolgen en hoe meer ik erover lees, hoe meer ik van mening ben dat Uplace misschien niet het beste idee is.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.