actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th April 2012, 13:55
Jolien.Helsen Jolien.Helsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 93
Russen opgepakt voor affiche 'Homoseksualiteit is normaa

Russen opgepakt voor affiche 'Homoseksualiteit is normaal'
vrijdag 06 april 2012, 11u42
Bron: dpa
Auteur:loa

Twee mannen zijn vrijdag in Sint-Petersburg opgepakt voor een inbreuk op het onlangs gestemde verbod op homopropaganda. In een van de hoofdstraten van de stad liepen de twee mannen rond met affiches waarop 'Homoseksualiteit is normaal' stond.
Op 29 februari stemde de tweede grootste stad van Rusland een wet die boetes oplegt aan iedereen die in het openbaar 'campagne voert voor niet-traditionele levenswijzen'.
Voorstanders willen zo de traditionele Russische waarden promoten, maar mensenrechtengroepen hebben gezegd dat het verbod de persoonlijke vrijheden en zo ook de grondwet schendt.
Het Russische parlement behandelt momenteel een wet die publieke steun aan homoseksualiteit in het hele land illegaal zou maken.

Eigen mening
Homoseksualiteit wordt in Rusland nog niet aanschouwd als een traditionele levenswijze. We leven nu in 2012 en nog niet wordt dit aanvaard in vele landen. Ze willen de authenticiteit bewaren binnenin hun land. Dit is mooi, maar uiteindelijk moet een land/maatschappij toch evolueren. Daarbij moet de homoseksualiteit aanvaard worden. Bij ons is dit normaal. Jammer dat dit in Rusland nog niet is. Hopelijk zal de wet, ivm homoseksualiteit, snel goedgekeurd worden
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 6th April 2012, 15:46
anne.plessers anne.plessers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Neerpelt
Posts: 96
Dat de Russische cultuur anders is dan de onze, is wel duidelijk. Ik denk niet dat men in België nog een wet die boetes oplegt aan iedereen die in het openbaar 'campagne voert voor niet-traditionele levenswijzen' zou kunnen goedkeuren. Toch denk ik dat er ook in ons land nog veel mensen zijn die met een afkeur kijken naar mensen die homoseksueel zijn. Dit vind ik een spijtige zaak. Iedereen is zoals hij/zij is en ook die mensen kunnen een meerwaarde betekenen voor onze maatschappij, ongeacht hun geaardheid. Ik denk dat veel mensen dit wel eens durven vergeten. Ze rekenen deze mensen af omdat ze anders geaard zijn. Zolang deze personen niemand kwaad doen, is er toch niets mis mee?
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 7th April 2012, 11:38
Lieselotte.Busch Lieselotte.Busch is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Grobbendonk
Posts: 87
Ik vind het erg dat deze mensen een boete krijgen. Zoals Anne zegt, je bent wie je bent. Als je wil uitkomen voor jouw waarden is hier toch niets mis mee? Ik vind het erg dat er nog in zo veel landen haatgevoelens zijn tegenover homoseksualiteit. Wij hebben hier in het middelbaar over geleerd en ik vond dat echt choquerend. Vele mensen zijn ervan overtuigd dat homoseksualiteit een ziekte is, die ze met harde hand moeten genezen. Dit vind ik echt niet kunnen.

Net zoals Anne zegt, zijn er ook nog veel mensen in ons land die een afkeur hebben voor homoseksualiteit. Ik vind dit ook heel jammer. De meeste mensen die zo denken zijn ofwel heel traditioneel of net helemaal niet. Het is niet omdat je homoseksueel bent, dat je minder mens bent.

Wat ik nog schokkend vind in dit artikel is dat ze publieke steun in het openbaar illegaal willen maken. Dit vind ik echt overdreven. Is het parlement dan bang dat de steun te groot gaat worden? Dit illegaal maken is volgens mij echt geen oplossing.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 11th April 2012, 11:36
Malou Malou is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Weelde
Posts: 92
Ik hoop dat je bedoelt dat je hoopt dat de wet afgekeurd zal worden, want de wet zou zeggen dat publieke steun aan homoseksualiteit illegaal is.
Ik vind het altijd ongelofelijk hoe bevolkingen nog steeds zo dwars tegen dingen als homoseksualiteit kunnen staan. Mensen vinden het niet 'natuurlijk', maar toch komt het zo vaak voor, dan moet het toch wel iets natuurlijk zijn?
Als er zelfs wetten over gemaakt worden die tegen homoseksualiteit zijn, waan ik me 100'en jaren terug, in de tijd waar vrouwen vermoord werden omdat men dacht dat ze heksen waren en dergelijke. In de tijd van tegenwoordig zouden zulke dingen absoluut niet meer getolereerd mogen worden, maar zo zie je maar dat er gigantische verschillen zijn tussen de verschillende bevolkingsgroepen over de hele wereld..
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.