actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st December 2015, 10:42
Judith.S*hrauwen Judith.S*hrauwen is offline
judith.s*hrauwen
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Merksplas
Posts: 21
Limburger toont aan hoe makkelijk hij onder valse naam kon vliegen

SINT-TRUIDEN - Terwijl Europa kreunt onder de terreurdreiging en lidstaten nooit geziene veiligheidsmaatregelen nemen, vloog Truienaar Sven Delbrouck (31) – Sven Devlieger voor de vrienden – vorige week moeiteloos onder een valse naam naar Londen. “Op het ticket stond enkel mijn bijnaam. Ik was stomverbaasd dat ik alsnog het vliegtuig op mocht.”
Sven Delbrouck speelt al jaren bij de Koninklijke Sint-Truidense Basketbal. “Het weekend van 21 november stond een teambuilding in Londen op het programma”, vertelt de 31-jarige Truienaar. “Alle spelers hebben begin november hun rijksregisternummer naar een medespeler doorgestuurd. Die heeft vervolgens de Ryanairtickets van Keulen naar Londen geboekt.”

Waar Sven niet bij had stilgestaan, was dat iedereen hem op de club als Sven Devlieger kent. Nietsvermoedend boekte Svens teamgenoot daarom tickets onder de naam Devlieger. “Pas in Keulen, toen de vliegpapieren werden uitgedeeld, merkte ik de fout op. Ik zag de bui uiteraard al hangen. Iedereen weet dat vliegtuigmaatschappijen erg streng zijn met achternamen, zeker in het licht van de huidige terreurdreiging.”

bron: www.nieuwsblad.be 1/12/2015

eigen mening: Het is heel zorgwekkend dat is is kunnen gebeuren. De terreurdreiging staat nog steeds op 3 dus er zou overal nog een hoge controle moeten zijn. Zeker op luchthavens! Maar dit is blijkbaar niet het geval. In deze situatie was dit natuurlijk niet erg maar dit zou veel erger kunnen zijn. Stel je voor dat zo al enkele terroristen gevlogen hebben. Niemand zou het gemerkt hebben!
Ook al was er geen terreurdreiging, dan zou dit nog in het nieuws mogen komen vind ik. Dit is gewoon een fout die niet meer mag voorvallen in de toekomst. Alles moet goed nagekeken worden in verband met identiteit.
Fouten maken is natuurlijk menselijk. Men moet vanaf nu gewoon terug extra waakzaam zijn op zulke fouten zodat ze in de toekomst niet meer gemaakt kunnen worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.