actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th January 2013, 10:59
c*dric.willemsen c*dric.willemsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Provincie Antwerpen
Posts: 235
Vanackere: 'Volledige steun voor Di Rupo, maar best focussen op palmares regering'

Steven Vanackere heeft zijn "volledige steun" uitgesproken voor premier Elio Di Rupo. Toch roept ook hij op om voortaan vooral de resultaten van de eigen regering in de verf te zetten.

CD&V-vicepremier Steven Vanackere heeft op de RTBF-radio zijn "volledige steun" uitgesproken voor premier Elio Di Rupo (PS). Toch roept ook hij op om voortaan vooral de resultaten van de eigen regering in de verf te zetten.

Door N-VA een "gevaarlijke partij" te noemen, haalde premier Elio Di Rupo zich de kritiek op de hals van de Vlaamse regeringspartijen CD&V en Open Vld. "Van een eerste minister verwacht ik eerst en vooral dat hij het werk van zijn regering verdedigt en zich onthoudt van aanvallen op anderen", zo liet CD&V-voorzitter Wouter Beke optekenen.

CD&V-vicepremier Steven Vanackere is wat voorzichtiger, maar zegt uiteindelijk toch min of meer hetzelfde als zijn voorzitter. "Elio Di Rupo heeft mijn volledige vertrouwen. Elke eerste minister drukt zich uit zoals hij zich wil uitdrukken", aldus Vanackere op de RTBF-radio.

Rekening houdend met de separatistische logica van de N-VA is de uitspraak ook niet zo onlogisch, meent Vanackere. "Als hij het tegenovergestelde had gezegd, zou dat pas vreemd geweest zijn", klonk het.

Toch zou het volgens Vanackere geen slecht idee zijn om "na te denken over het nut van de uitspraken. Laat ons het over onze eigen resultaten hebben", aldus Vanackere, die verwijst naar het palmares van de federale regering: BHV, de hervormingen in de pensioenen en de arbeidsmarkt, de dalende interestvoet, enz... (Belga/SD)

Bron: De Knack (8/1/'12)

Commentaar: Mij verwondert het niet dat Di Rupo N-VA een 'gevaarlijke partij' noemt. Wij 'onderhouden' de Walen als het ware, en aangezien N-VA hier geen voorstander van is, maar meer voorstander van een separatistische politiek zou ik in Di Rupo's geval ook iets hebben van 'pas op, want zij zijn gevaarlijk!'
Wel vind ik het knap van Di Rupo dat hij voor zijn standpunt durft uitkomen, zo weet het volk ook meteen wat hij van N-VA vindt. Geen ingewikkelde politieke praat, maar wel keihard rechtdoor. Dit apprecieer ik ten zeerste!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:40.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.