actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th March 2018, 10:57
Ayse.C*ools Ayse.C*ools is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Vosselaar
Posts: 60
Twee explosieven gaan af aan woning in Deurne, 15 wagens beschadigd: link naar drugsm

Er zijn vannacht twee explosieven afgegaan aan een woning in de Van Heystveltstraat in het Antwerpse district Deurne. Daarbij zijn een vijftiental auto’s beschadigd geraakt, net als enkele gevels en ramen van woningen in de straat. Gewonden vielen er niet. De de federale gerechtelijke politie gaat uit van kwaad opzet en het labo en ontmijningsdienst Dovo zijn ter plaatse. Vermoedelijk is er een link met het drugsmilieu.

De twee ontploffingen vonden plaats in de Van Heystveltstraat, in de buurt van de Lakborslei. Welk type explosieven de daders gebruikten en wie of wat het doelwit was, wordt nog onderzocht.
“Het waren twee hele luide knallen, kort na elkaar”, getuigt buurtbewoner Luc. “Heel wat mensen zijn ervan wakker geworden. Wie er in het geviseerde huis woont weet ik niet. Ik woon hier nochtans al 20 jaar. In de buurt wordt er wel eens drugs gedeald. Dus ik denk eerder aan een afrekening in dat milieu.”

Gasexplosie

Volgens een bewoner van de geviseerde woning dacht de familie in eerste instantie aan een gasexplosie, vlak voor haar deur. “Tot ik op straat ging kijken en van buren hoorde dat er schade is aan ramen en auto’s over bijna 200 meter in de straat”, zegt het familielid. Hij heeft geen idee waarom één van de twee explosieven aan zijn gevel werd geplaatst.

Eerdere schietpartijen

Speurders van het labo zijn volop bezig met sporenonderzoek in de straat. Er is extra verlichting voorzien om de gevels uit te lichten. Ook ontmijningsdienst Dovo is ter plaatse en de sectie agressie van de federale gerechtelijke politie heeft het onderzoek overgenomen.
Het zijn ook deze speurders die al de onderzoeken naar de golf van eerdere schietpartijen in het drugsmilieu doen. De voorbije maanden waren in Antwerpen en omgeving namelijk al vaker voertuigen en woningen het doelwit van aanvallen, meestal in de vorm van beschietingen. Verschillende van die geweldplegingen zouden gelinkt geweest zijn aan het drugsmilieu.

Bron: https://www.hln.be/nieuws/binnenlan...ilieu~afbc25f3/ 16 maart 2018

Eigen mening: Gelukkig dat er geen gewonden zijn gevallen bij deze explosies en dat het enkel bij materiële schade gebleven is. Aangezien de wijk bekend staat rond druggebruik vind ik dat extra controles moeten plaatsvinden. Ook moeten buurtbewoners verdachte handelingen steeds aan de politie melden zodat incidenten als vannacht vermeden kunnen worden. Het is te makkelijk om explosieven te maken en dus zijn controles en huiszoekingen fundamenteel. Mensen moeten zich veilig kunnen voelen waar en wanneer ze ergens rondlopen. Deze keer is er enkel materiële schade opgelopen, maar dat geluk zal er zeker niet bij iedere ontploffing zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:12.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.