actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th December 2012, 09:24
c*iel schulte c*iel schulte is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: mol
Posts: 30
Regering haalt geld bij arme alleenstaande ouders

Door een aanpassing van de belastingregels voor kinderen ten laste dreigen alleenstaande ouders met een laag inkomen geld te verliezen. De verliezen kunnen oplopen tot honderden euro's per jaar, zo schrijven de Coreliokranten.
Gezinnen met kinderen hebben recht op een belastingvermindering, maar voor gezinnen met een laag inkomen ligt die vermindering hoger dan de belastingen die ze op hun inkomen betalen. Zo gaat een deel van die belastingvermindering verloren, maar dat wordt gecompenseerd met een belastingkrediet.

Nieuwe berekeningswijze
Volgens de meest recente cijfers zijn er in ons land ruim 187.000 gezinnen die het belastingkrediet genieten.De regering-Di Rupo heeft in het voorjaar gesleuteld aan de berekeningswijze om het eenvoudiger te maken, maar uit berekeningen van fiscalist Jef Wellens van uitgeverij Kluwer blijkt nu dat niemand van de begunstigden beter wordt van de nieuwe berekeningswijze.

De groep met een zeer laag inkomen of met veel kinderen verliest zelfs aan inkomen. Een alleenstaande of een feitelijk samenwonende ouder met een brutoloon van ongeveer 1.700 euro per maand (belastbaar inkomen 21.580 euro) en vier kinderen ten laste gaat er bijvoorbeeld 557 euro per jaar op achteruit.

Vanaf 2013
Die nieuwe regeling is al gepasseerd in de Kamer maar moet nog goedgekeurd worden in de Senaat. Als de nieuwe berekening ook daar wordt goedgekeurd, zullen die armste gezinnen het inkomensverlies voor het eerst voelen nadat ze hun belastingaangifte in 2013 hebben ingediend.

Bron: Het Laatste Nieuws Datum: 7/12/2012

Mening:
Ik vind deze nieuwe belasting regel absurd. Waarom het geld halen bij mensen die amper rond komen. Wil Elio de armoede nog erger maken vraag ik me nu af. De mensen die dit goed keuren zijn dan weer de mensen met een goed inkomen. Die slapen lekker op twee oren. De mensen die het geld nu moeten missen gaan het nog moeilijker krijgen met de eindjes aan mekaar te knopen. Ze moeten het geld ergens anders halen. Slaag de Accijns nog wat op bij de sigaretten. Of beter neg geef ontslag nemende mensen geen miljoenen euro's als bonus. Of maak een regeling waardoor de mensen met een goed inkomen iets extra belast zijn maar ook weer niet te veel. Of Doe wat van de lonen van de ambtenaren in de regering zelf omdat ze het niet kunnen. Ons land word bestuurd door een hoop prutsers om het zo even uit te drukken. Als ze nu ook is minder fraude plegen en alleen geld uit geven dat ze echt hebben en niet denken te hebben, dan zouden we er teůinste opvooruit gaan i.p.v achteruit.

Laatst aangepast door c*iel schulte : 7th December 2012 om 09:32.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 7th December 2012, 21:24
Eline.Martens Eline.Martens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Vosselaar
Posts: 87
Persoonlijk snap ik niet waarom men de nieuwe maatregel zo geregeld heeft. Ik snap wel dat de regering geld nodig heeft, maar ik denk niet dat dit de juiste manier is. Maandag kwamen de armoedecijfers in het nieuws en men zei dat er twee groepen zijn die een groot risico hebben om in armoede terecht te komen. Deze twee groepen waren de werklozen en jawel, de alleenstaande ouders. Deze cijfers kwamen uit het jaarplan en zijn dus zeker betrouwbaar. Men is dus op de hoogte van de verhoogde kansen om in armoede terecht te komen en dan nemen ze maatregelen die voor deze mensen de situatie alleen nog maar 'gevaarlijker' kan maken. Ik vind dat ze de nieuwe maatregel nog eens goed moeten bekijken en geen andere mogelijke oplossing kunnen bedenken voor het geldtekort. Ik kan niet geloven dat dit de enige mogelijkheid is.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.