actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd November 2016, 01:54
gertjan.p*llis gertjan.p*llis is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Beerse
Posts: 51
Spaanse gezinnen zeggen nee tegen huiswerk

Spaanse gezinnen zeggen nee tegen huiswerk

De Spaanse gezinnen hebben de oorlog verklaard aan de bergen huiswerk die hun kinderen meekrijgen. De huistaken zullen in november tijdens het weekend ‘gestaakt’ worden. Dat deelde de Koepel van Gezinnen met Kinderen aan Openbare Scholen (CEAPA) woensdag mee.

Doel van de campagne is de totale afschaffing van het huiswerk, zei CEAPA-voorzitter José LuisPazos. Als de protestactie geen effect heeft, wordt de staking in 2017 uitgebreid naar alle weekdagen.

Volgens een onderzoek van de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO) van 2012 hebben 15-jarigen in de OESO-lidstaten voor de invulling van hun huiswerk wekelijks gemiddeld 4,8 uur nodig. In België is dat 6,1 uur en in Spanje 6,5 uur. Volgens de CEAPA moeten Spaanse kinderen wekelijks vaak zelfs tien uur bezig zijn met huiswerk. Ook kinderen uit de lagere school krijgen vaak te veel huiswerk.

Het gezinsleven lijdt onder de toenemende druk van het volume huiswerk, ook in de weekends, aldus de CEAPA. Kinderen hebben nog maar zelden de tijd om te spelen, aldus de koepel, die over heel het land meer dan 12.000 ouderverenigingen vertegenwoordigt. Daarmee wordt in Spanje Artikel 31 van het VN-kinderrechtenverdrag geschonden, die kinderen recht op spel, rust, recreatie en creatieve activiteiten voorschrijft.

Bron: De Standaard http://www.standaard.be/cnt/dmf20161102_02552280
Datum: 3/11/2016

Mening: Ik begrijp dat gezinnen het niet eens zijn met het hoge aantal uren dat moeten gespendeerd worden aan het huiswerk. Het is belangrijk voor kinderen om te kunnen spelen en te bekomen van een dag op school. Het is daarom negatief als een teveel aan huiswerk dit verhinderd. Maar het doel van deze campagne is om het huiswerk af te schaffen waar ik het dan weer niet mee eens ben. Er zijn wel mensen die geloven in het geen huiswerksysteem maar ik denk dat we dan het lesgeven in het algemeen moeten gaan aanpassen. In dit systeem is het voordelig voor leerlingen dat zij ook na de les nog met de leerstof bezig zijn. Dus ik denk dat de oplossing, in deze situatie, ligt bij het zoeken naar een goed evenwicht.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:40.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.