actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th April 2011, 21:11
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Thumbs up Nieuwe brug over Albertkanaal in Grobbendonk

Nieuwe brug over Albertkanaal geplaatst in Grobbendonk


GROBBENDONK - Onder grote belangstelling is zondag in Grobbendonk een nieuwe brug over het Albertkanaal geplaatst. Het gevaarte van 570 ton met een spanwijdte van 108 meter werd enkele kilometers stroomopwaarts gevaren en iets voorbij de oude brug opgehangen.



Het plaatsen van de nieuwe brug was een technisch hoogstandje en vooral langdurig precisiewerk. 'We zijn vanochtend om vijf uur met de brug vertrokken in Beverdonk. Na de verhuis werd ze rond elf uur op zijn plaats gehesen. Dan was het nog een kwestie van enkele uren maatwerk en controles om geen enkel risico te nemen wanneer we het ponton zouden wegnemen', zegt Willy Vandeurzen van NV De Scheepvaart. Omstreeks 14.30 uur gaven de ingenieurs tenslotte groen licht om de brug op de landhoofden te laten plaatsen. 'Alles is perfect volgens schema verlopen', aldus nog Vandeurzen.

De oude brug raakte in 2007 zwaar beschadigd toen een vrachtwagen met kraan er tegenaan reed. Ze kon enkel tijdelijk worden opgelapt en het verkeer moest er sindsdien beurtelings overheen om overbelasting te vermijden. Dat zorgt regelmatig voor verkeersproblemen. Begin volgend jaar, na de opening van de nieuwe brug, zouden die problemen achter de rug moeten zijn.


Blog DS, 10-04-2011
Bijgesloten Plaatje(s)
 
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB

Laatst aangepast door Barst : 10th April 2011 om 21:15.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 11th April 2011, 11:29
Felix.Luyckx Felix.Luyckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Antwerpen
Posts: 85
Ik dacht al dat ik gisterenavond iets had opgemerkt dat er voorheen niet was
Mooie brug, maar duurt toch allemaal wat lang Het spijtigste voor mij persoonlijk is dan nog dat ik er niet zo veel van zal kunnen genieten daar ze pas begin 2012 zal worden geopend. Achja, we moeten aan de generatie na ons denken hé
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.