actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 31st October 2017, 20:05
Jutte.d*bruyn Jutte.d*bruyn is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Oostmalle
Posts: 40
Slachtoffers Bende van Nijvel zetten crowdfundactie op om eigen onderzoek te financie

Enkele slachtoffers van de Bende van Nijvel starten een crowdfundactie op waarmee ze een eigen onafhankelijk onderzoek willen financieren. Dat meldt Het Laatste Nieuws. "We zijn het vertrouwen in justitie kwijt", klinkt het bij de slachtoffers.

Diederik en Nathalie Palsterman zetten de actie op. Hun vader Jan werd doodgeschoten bij de laatste Bende van Nijvel-overval in Aalst op 9 november 1985.

De kosten om het dossier van zo'n drie miljoen pagina's door te lezen, bedragen ongeveer 250.000 euro. "Als nabestaanden kunnen we dit onmogelijk betalen", verklaren de slachtoffers. Maar daarnaast is ook hun vertrouwen in het gerecht weg. Justitie stelt zich te weinig vragen bij de recente onthullingen rond 'De Reus', klinkt het.

Bron: De Morgen, https://www.demorgen.be/binnenland/...ieren-b59ded82/
Mening:
Ik snap de beslissing van de nabestaande volledig . Maar Ik zou zelf zo’n crowdfundactie niet opstarten. Langs de ene kant zou ik als nabestaande de zaak willen oplossen, maar langs de andere kant zou ik de zaak zo laten zoals het is. Ik zou met mijn leven willen voort gaan en niet altijd terug naar het verleden kijken. De zaak is al lang geleden gebeurd, maar nog steeds niet opgelost. Dan zou ik ook mijn vertrouwen in het gerecht verliezen. Wat ik dan van de justitie niet snap is dat ze zich niet meer vragen stellen bij de nieuwe onthullingen rond ‘De Reus’. Als ik van het justitie was dan zou ik direct iets doen met de onthullingen om de zaak zo snel mogelijk opgelost te krijgen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:15.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.