actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Wetenschap
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th December 2009, 14:35
lisse.broecks. lisse.broecks. is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2009
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 29
Te veel hygiëne tijdens jeugd kan later leiden tot zwakkere gezondheid

WASHINGTON - Ravotten in de modder is voor kinderen niet alleen leuk, maar ook goed voor hun gezondheid op latere leeftijd. Het zou hen later als volwassene beschermen tegen sommige ziekten. Dat zegt een Amerikaanse studie van de Northwestern University in Chicago die woensdag werd gepubliceerd.

‘Onze bevindingen wijzen er op dat een ultrapropere en extreem hygiënische omgeving tijdens de kindertijd op volwassen leeftijd het risico op ontstekingen verhoogt, en daarmee ook het risico op een groot aantal ziekten, waaronder cardiovasculaire aandoeningen’, zegt Thomas McDade, een van de auteurs van de studie.

De wetenschappers onderzochten in welke mate de omgeving waarin kinderen opgroeien een invloed heeft op de productie van het C-reactief proteïne (CRP). Die productie verhoogt in geval van een ontsteking, wanneer het lichaam reageert op een infectie of een verwonding.

http://www.standaard.be/artikel/det...&subsection=173

Ik denk dat er in dit onderzoek vele waarheden in te vinden zijn. Als je kinderen altijd lekker warm binnen spelen gaan ze op de duur tegen niets meer weerbaar zijn. Kinderen moet spelen. Laat ze goed ravotten, je ziet het heeft alleen maar voordelen!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 11th December 2009, 14:57
Mattiaswillems Mattiaswillems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Lichtaart
Posts: 75
Het is inderdaad waar dat wanneer mensen geen goede weerstand opbouwen tijdens hun jeugdjaren, ze zeker meer vatbaar gaan zijn voor ziekten.
De meeste kinderen worden nu veel te hard betutteld!
Ze zitten constant binnen spelen enkel buiten als het midden zomer is. Bijvoorbeeld: Ik denk dat het merendeel van deze jeugd zelfs nog nooit een tekenbeet heeft gehad! Terwijl dat ik enkele jaren geleden bijna constant met een tekenbeet thuiskwam. Maar het is wel een feit dat dit deels de schuld is van de maatschappij: Het worden steeds minder en minder nodig om buiten te komen voor sociale contacten.
Via netwerken kan een kind een hele dag achter zijn computer zitten en toch nog nieuwe vrienden maken. Het internet is de speeltuin van vroeger geworden. Het is ook een pak "veiliger", want ouders moeten hun kinderen niet meer in het oog houden want ze kunnen gewoon niet weglopen!
Het valt me ook op dat de meeste kinderen zelfs niet eens meer weten wie hun buren zijn!
Terwijl ik toch vind dat een kind minstens enkele uren per dag moet buiten spelen, zeker in de zomermaanden.
Want ravotten kan dan wel zorgen voor af en toe een wondje of een verkoudheid, maar het sterkt je toch voor je verdere leven, wanneer je niets anders meer kunt dan buitenkomen! Of je geraakt totaal vervreemd!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 12th December 2009, 12:57
lies.janssen lies.janssen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2009
Locatie: Beerse
Posts: 25
Stuur een bericht via MSN naar lies.janssen
IK dacht dat dit toch algemeen geweten was.

Een voorbeeld: Mijn tante en nonkel wonen met mijn neefje en nichtje in Zuid-Afrika. Mijn tante is kinderarts en is heel erg gesteld op mijn neefje en nichtje hun gezondheid. Ginder zijn ze nooit ziek, omdat alles ziekelijk proper is daar. Maar wanneer ze naar België of Duitsland of Frankrijk komen, dan zijn ze A L T I J D ziek, gewoon altijd.In Zuid-Afrika krijgen de kindjes ook geen echt snoep en chocola. Frisdrank kennen ze niet, ze drinken alleen water. Het is telkens een heus snoepfestijn wanneer ze weer naar België komen en natuurlijk hebben ze na het eten buikpijn..

Dat was een korte schets en nog maar eens een bewijs dat dat zo is.
Tip (voor later) : bemoeder/bevader je kinderen niet te hard, laat ze vrij spelen waar ze willen en wees niet boos als ze vuil zijn, het doet hen goed en zorgen voor een langer en gezonder (minder ziekten) leven.


Lies Janssen
2 Baso D
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 13th December 2009, 20:26
wouter.vinkx wouter.vinkx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Vosselaar
Posts: 70
Als je als kind te hygiënisch bent, dan verzwakt je immuunsysteem voor allerlei ziektes. Als je bijvoorbeeld bij het ravotten buiten opeens zand in je mond krijgt, dan zijn er allemaal bacteriën mee in je mond gekomen. Deze bacteriën, die dan meer dan waarschijnlijk nog maar met weinig zijn, zullen na een tijd worden aangevallen door de witte bloedcellen. Deze witte bloedcellen onthouden dit soort bacteriën dan, zodat ze deze sneller kunnen vernietigen bij een volgende, misschien hevigere, aanval.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 13th December 2009, 21:04
Maxim.Pieters Maxim.Pieters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Schilde
Posts: 27
Inderdaad je kan bet niet te Hygiënische want dan krijg je makkelijker Allergieën zoals hooikoorts en anderen. Dit kan ook komen van te veel binnen zitten je moet jezelf op vroege leeftijd blootstellen anders is het te laat!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:58.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.