actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th June 2006, 15:57
Jelle thijs Jelle thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Hasselt
Posts: 224
Defour verbreekt contract, onder de wet van 78

Defour verbreekt contract, Genk geeft niet op

do 15/06/06 - Steven Defour heeft zijn contract bij Racing Genk verbroken. Hij maakt gebruik van de wet van 1978 om de club wegens "ernstige redenen" te verlaten. "Dit is een zaak voor juristen", reageert Genk-voorzitter Jos Vaessen.


De advocaat van Defour deelde het nieuws mee in een persbericht. Daarvoor had hij een aangetekende brief naar Genk gestuurd.

"Uit de onderhandelingen tussen Genk en Ajax bleek dat Genk een onwettige en overdreven transfervergoeding vroeg. Zo schond Genk de fundamentele vrijheid van arbeid van Defour", klinkt het.

Genk-voorzitter Jos Vaessen wil niet veel commentaar geven. "Deze zaak is nu in handen van juristen", zei hij aan sporza.be

De beslissing van Defour kwam wel als een verrassing voor Vaessen. "Vanmorgen viel een aangetekende brief in de bus. Toen het bericht ook aan de pers gecommuniceerd werd, was ik een tweede keer verrast."


Vaessen: "Deze situatie is niet onomkeerbaar"

Of de zaak-Defour nu afgehandeld is, lijkt twijfelachtig. "Wat mij betreft, is deze situatie niet onomkeerbaar", zegt Jos Vaessen.



"Jammer genoeg gingen wij ons al bereid tonen de vraagprijs voor Defour te doen zakken. Nu wil hij het contract toch verbreken."

"Maar dit is dus voer voor advocaten, ik wil er verder niks over zeggen", besluit de preses van Genk.

Nog dit: de wet van 1978 geeft sporters de mogelijkheid voortijdig en eenzijdig een contract van bepaalde duur (maximum 5 jaar) te verbreken, mits ze een vergoeding betalen aan de opgezegde club.

Die (geplafonneerde) vergoeding is gelijk aan het loon dat ze nog zouden verdienen tussen het ogenblik van de verbreking en het normale einde van het contract.


De 18-jarige Steven Defour brak afgelopen seizoen helemaal door bij Genk. De talentrijke middenvelder wekte zo de interesse op van onder meer Ajax. Genk vond het bod van de Nederlanders echter te laag, maar raakt zijn speler misschien toch kwijt.

www.sporza.be
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 15th June 2006, 17:23
bram willems bram willems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: vorselaar
Posts: 120
Defour is een schitterende voetballer maar krijgt nen dikke nek denk ik...
Een club als Genk mag geld vragen voor een speler die ze zelf opleiden en ik vind dat er door de buitenlandse clubs eindelijk wel eens fatsoenlijk betaalt mag worden... Als zo'n speler in Italië of England doorbreekt betalen ze er 20 milj voor, voor een Belgische speler vinden ze 6-7 te veel....
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 15th June 2006, 17:42
Jelle thijs Jelle thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Hasselt
Posts: 224
Citaat:
Orgineel gepost door bram willems
Defour is een schitterende voetballer maar krijgt nen dikke nek denk ik...


Hebbe we het hier over dezelfde speler die in de winterstop nog zei dat hij nog zeker 2 seizoenen in genk zou spelen!?
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 15th June 2006, 18:05
bram willems bram willems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: vorselaar
Posts: 120
idd....
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 16th June 2006, 23:31
Jelle thijs Jelle thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Hasselt
Posts: 224
Jos Vaessen neemt met onmiddellijke ingang ontslag als voorzitter van Racing Genk

vr 16/06/06 - Jos Vaessen neemt met onmiddellijke ingang ontslag als voorzitter van Racing Genk.

Het dossier rond Steven Defour was de spreekwoordelijke druppel voor de flamboyante Vaessen. Collega-voorzitter Ivan De Witte van AA Gent noemt zijn vertrek "een groot verlies".


Vaessen zond zelf een communiqué de wereld in, waarin hij zijn ontslag aankondigde.


"Ik kan niet functioneren zonder een minimum aan respect voor normen en waarden", zegt hij bitter.

"Het voetbalspel is het mooiste wat er is, de voetbalwereld misschien wel de minst mooie", zegt Vaessen.

"Ik kan en wil niet langer actief zijn in deze "monde pourri" en stop meteen als preses en met al mijn verantwoordelijkheden in het voetbal."

Donderdag kreeg Vaessen een zware emotionele klap toen de talentrijke Steven Defour via de wet van '78 zijn contract bij Racing Genk verbrak. Dat was de druppel die Vaessen tot zijn beslissing dwong.

"In de bijna tien jaar dat ik actief was bij Genk, is er in de voetbalwereld niets ten goede veranderd. Ik hoop en denk dat dit voor KRC Genk niet geldt en dat wij wel vooruit zijn gegaan."



"Voel dat ik vrienden in de steek laat"
Een heel emotionele Jos Vaessen verlaat met pijn in het hart zijn club. "Ik voel dat ik mijn KRC-vrienden in de steek laat en daar voel ik me zeer slecht bij, maar "trop" is te veel."

"Het afscheid van de prachtige KRC-familie, met haar prachtige fans, haar zeer gedreven beleidsploeg en voorbeeldige jeugdwerking doet pijn. KRC mag altijd een beroep blijven doen op mij", zei Jos Vaessen nog.


"Don Quichote stapt van zijn paard"

Jos Vaessen kon zich ook niet vinden in het beleid op nationaal vlak.

En in zijn perscommuniqué haalt Jos Vaessen nog eens uit naar de machthebbers van het voetbal.

"Op het niveau van de bond en de Profliga sta ik te vaak geïsoleerd in dossiers die ik belangrijk vind voor het voetbal en de sport", zei Vaessen.

"Ik weiger mij aan te sluiten bij de zwijgende massa. Don Quichote stijgt af van zijn paard. Het ga je goed Roger Vanden Stock, het ga je goed Jean-Marie Philips. "Lang leve het voetbal"."

"Dit communiqué is mijn laatste persoptreden", besluit Vaessen. De raad van bestuur aanvaardt het ontslag niet en houdt vrijdag nog een spoedvergadering.



Ivan De Witte: "Zijn vertrek is een groot verlies"

Ivan De Witte was een van de weinige mensen waarmee Jos Vaessen het in het voetbal wél goed kon vinden. De Gent-preses reageert.


"Enerzijds ben ik een beetje verrast. Maandag spraken we nog uitvoerig met elkaar en dinsdag belden we over de mogelijke transfer van Wouter Vrancken", zei De Witte aan Sporza Radio.

"Donderdag dan had Jos mij nog een mail gestuurd. Maar anderzijds: als ik alles van de afgelopen weken samentel begrijp ik hem wel."

"Jos' vertrek is een groot verlies. Hij was van goudwaarde om wat beweging te krijgen in het totale immobilisme die de leiding in ons voetbal kenmerkt."



"Ik zal hem bellen om mijn sympathie te betuigen"

Vaessen en De Witte lijken op elkaar. De Witte: "Jos zei zijn mening op een soms ongezouten en ongenuanceerde manier. Zoals ik ja, waarom niet?"

"Achteraf hadden we dan wel eens spijt. Niet van de inhoud, wel van het tijdstip", gaat De Witte voort.

"Wij zijn gelijkgestemde zielen, al zijn er nog wel enkele mensen zoals Roland Duchâtelet van Sint-Truiden en Frans Schotte van Cercle die op dezelfde golflengte zitten."

"Jos' vertrek stemt ook mij tot nadenken. Ik verlies een medestander en een vriend."

"Ik ga hem bellen, misschien om hem te overhalen, in elk geval om hem mijn diepe sympathie te betuigen", besluit De Witte.
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 16th June 2006, 23:33
Jelle thijs Jelle thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Hasselt
Posts: 224
Persmededeling KRC Genk

Persmededeling KRC Genk

Genk, vrijdag 16 juni 2006 (20:11:29)
Geachte,

de Raad van Bestuur van KRC Genk heeft vanavond unaniem beslist
om met een delegatie naar Voorzitter Jos Vaessen te gaan
en hem te overtuigen op zijn beslissing terug te komen.

In afwachting zal Dhr. Harry Lemmens, Voorzitter van de Raad van Bestuur van
KRC Genk,
de leiding van de club op zich nemen. Hij zal tevens als aanspreekpunt
fungeren.

Al de lopende dossiers werden besproken en zullen volgens het afgesproken
schema
verder afgehandeld worden.



Gerits Erik
Directeur Organisatie
KRC Genk
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:29.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.