actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st December 2017, 21:43
joey.g*emans joey.g*emans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2016
Locatie: HERENTALS
Posts: 43
Apple erkent oudere iPhones bewust trager te maken

ARTIKEL:
De geruchten gingen al een tijdje rond, maar Apple heeft nu bevestigd dat het oudere iPhones bewust trager maakt als de accu veroudert. Het proces is volgens de technologiereus nodig om te voorkomen dat de telefoon ineens uitvalt.

Apple erkent dat er inderdaad sprake is van een vertraging van de software, maar stelt dat dit geen bewuste strategie is om producenten over te halen om een nieuwer model te kopen. Het bedrijf zegt dat de maatregel moet voorkomen dat de telefoon ineens helemaal uitvalt als een hard werkende processor een te zware wissel trekt op de accu.
Iphone 6

Consumenten met een iPhone 6, 6S en SE en de iPhone 7 kunnen te maken krijgen met de ingebouwde vertraging bij bepaalde iOS-updates van de software. Apple zegt verder in de reactie dat het bewust vertragen van de software straks ook in andere producten te vinden zal zijn.

De reactie van Apple komt na een test van de website geekbench.com, waaruit bleek dat iPhones trager werden na software-updates. Daarnaast viel het op dat gebruikers van de iPhone constateerden dat hun telefoons sneller werden na het vervangen van de batterij.

BRON:
https://www.demorgen.be/technologie...maken-b3f5cfa0/, De Morgen/AD.nl op 21/12/2017

EIGEN MENING:
Het is eigenlijk een schande dat men dit doet. Apple is een grootmacht in ons tijdperk op gebied van 'dagelijkse machines'. Iedereen kent wel iemand met een iPhone, iPad, iPod,... Ik vind het schrijnend om te zien dat er zo veel mensen zijn die dit kopen, dat is echt enkel bevorderend voor de consumptiemaatschappij. Ik vind dat men hier niet zo los mee moet omspringen want het is de mensen in het zak zetten. Apple heeft lef om te zeggen dat ze het niet doen zodat consumenten een nieuw toestel zouden kopen want ik denk dat het echt enkel en alleen daarvoor is dat ze dit doen. Wat dit alles nog veel erger maakt, zijn hun belachelijk hoge prijzen voor een toestel dat even veel of soms zelfs minder kan als een toestel van een ander merk. Ze zien het enkel maar als broodwinning voor de ontwikkelaars en dat zou niet mogen, want zulke grote bedrijven zouden zich eigenlijk moeten focussen op het gelukkig maken (en houden) van hun klanten.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th December 2017, 09:41
simon.s*olders simon.s*olders is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: kasterlee
Posts: 94
Ik had dit vermoeden ook al veel langer. Na het updaten van een Apple product werkt je systeem ineens veel trager. En op zich is dat niet zo'n domme zet van Apple om op die manier je systeem langer mee te laten gaan. De accu's in mobiele telefoons krijgen het zwaar te voorduren, vaak aan en uit, onvolledig en onregelmatig opladen. Dit alles draagt bij tot het snel versleten van de accu. Je kan het dus eerder als een goede zaak zien. Natuurlijk wil je niet dat je IPhone na een 2 tal jaren al een stuk trager werkt. Niet als je er zo'n duizelingwekkende bedragen voor betaald. Ik doe ondertussen al bijna 5 jaar met dezelfde telefoon, nee geen Apple. Dit heeft mij al een hoop geld en ergernis bespaart.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:27.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.