actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th December 2014, 21:28
D*mas.VanderEycken D*mas.VanderEycken is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2014
Locatie: vosselaar
Posts: 36
Slachtoffers Ronald Janssen krijgen 133.470 euro

De Hasseltse correctionele rechtbank heeft aan zes burgerlijke partijen in de tien aanrandings- en verkrachtingszaken van drievoudig moordenaar Ronald Janssen een totale schadevergoeding van 133.470 euro toegekend. Janssen werd in het voorjaar van 2013 schuldig bevonden aan tien aanrandingen en verkrachtingen in studentenhuizen in Hasselt en Leuven, op muziekfestivals in Peer en Kortenaken en in het recreatiedomein de Halve Maan in Diest.

Gezien zijn assisenveroordeling tot levenslange opsluiting kon hij voor deze tien misdrijven geen extra straf krijgen. De slachtoffers van de aanrandingen en verkrachtingen waren genoodzaakt zich tot het fonds voor slachtoffers van gewelddaden te richten, want bij Ronald Janssen viel er geen euro meer te rapen, nadat zijn woning in Loksbergen verkocht werd en ook het gedeeltelijke eigendomsrecht van zijn ouderlijke woning in Boorsem (Maasmechelen) verzilverd werd. Dat geld moest immers dienen om de gerechtskosten te betalen na het assisenproces over de moorden op Annick Van Uytsel, Shana Appeltans en Kevin Paulus.

Sommige burgerlijke partijen drongen niet meer aan op een schadevergoeding. Bij de personen die woensdag een bedrag toegewezen kregen was eerst een deskundig medisch onderzoek bevolen. Via zijn raadsman woensdag in het Hasseltse gerechtshof was te horen dat Ronald Janssen niet in beroep zou gaan tegen deze uitspraak op burgerlijk gebied.

bron: http://www.hln.be/hln/nl/1266/Ronal...-470-euro.dhtml

mening: Het is goed dat de slachtoffers nog een schade vergoeding krijgen, maar de emotionele schade zal nooit vergoed worden. Deze man heeft een zieke geest vind ik. Wie doet er nu zoiets allemaal. Van mij part mag je zijn leven ontnemen omdat hij zoveel schade heeft aangericht aan zoveel mensen. Maar het is misschien beter dat je het niet doet en deze man laat afzien in de gevangenis, waar ze niet zo mild zijn met verkrachters denk ik. Ik hoop dat hij al een tijdje heeft afgezien achter de tralies.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.