actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Mensenrechten
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th May 2018, 09:29
Yannick.W*uters Yannick.W*uters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Geel
Posts: 33
Vlaams Belang-politica Anke Van dermeersch wil klacht indienen tegen Koran: “Dat is e

“De Koran is de #metoo-bijbel van de discriminatie”. Dat zegt Vlaams Belang-politica Anke Van dermeersch. Ze wil er zelfs een klacht over indienen bij het Europese Hof, zegt ze in De Zondag.

De Koran is in strijd met het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens, vindt Van dermeersch. “De islam vormt een groot risico voor onze samenleving”, zegt ze. “Ik kijk vooral naar vrouwendiscriminatie. De Koran vergoelijkt dat. Ik noem dat boek de #metoo-bijbel van de vrouwendiscirminatie. Ik vind het echt onwaarschijnlijk wat daar allemaal in staat. Vrouwen hebben geen rechten in de islam. Geweld op vrouwen mag, ze mogen zelfs verkracht worden, volgens de koran.”

Van dermeersch geeft wel toe dat ze de koran niet helemaal gelezen heeft. “Ik heb delen gelezen. Niet helemaal, want dat boek is moeilijk geschreven. In oubollige en religieuze verzen.” Een volledige lezing is volgens de Vlaams Belang-politica niet nodig om dergelijke kritiek te kunnen geven. “Ik heb de delen gelezen die relevant zijn. De verzen waarin wordt opgeroepen tot geweld bijvoorbeeld. Dat terroristen allahu akbar roepen, is omdat de Koran oproept om ongelovigen te doden.”

Omdat de Koran volgens Van dermeersch het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens overtreedt, gaat ze daarom ook een klacht indienen. “Ik wil dat de rechters van het Europees Hof dat boek toetsen aan het Verdrag.” Van dermeersch zegt nog in De Zondag dat ze geen verbod wil, maar dat ze wel wil waarschuwen voor de gevaren. “De Koran is een militair handboek.”

Bron: Het Nieuwsblad 20/05/18 https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180520_03521423[/url]

Eigen Mening:
De Koran is net zoals de Bijbel een religieus boek. Dat de vrouwen er nog steeds in worden gediscrimineerd vind ik een grote schending van de mensenrechten. Mannen en vrouwen zijn gelijk en dat moet overal het geval zijn. Vrouwen hebben jarenlang gevochten om het zover te krijgen en dat mag niet meer worden aangepast. Ook staan er in de Koran nog andere zaken beschreven die niet kunnen, zowel ten opzichte van de vrouw als de oproep naar geweld. De Koran promoot hiermee de terroristische aanslagen en dit moet stoppen. Al die aanslagen gaan ervoor zorgen dat mensen bang worden en niet meer op straat gaan komen. Ik durf zelfs te vermoeden dat binnen dit en 10 jaar de wereld er bij ons helemaal anders gaat uitzien. Als het niet ophoudt zullen wij allemaal naar de pijpen van de Koran moeten gaan dansen. Daarom moeten de hoge mannen in actie schieten, zodat dit vermoeden niet waar zal zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:08.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.