actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th March 2017, 20:25
jannes.v*ndyck jannes.v*ndyck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Vosselaar
Posts: 65
Scouts en Gidsen Vlaanderen distantieert zich van campagnefilmpje Mieke Van Hecke

Scouts en Gidsen Vlaanderen distantieert zich van het campagnefilmpje waarmee Mieke Van Hecke zich op Facebook presenteert als lijsttrekker van CD&V Gent voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2018. 'Scouts en Gidsen Vlaanderen neemt afstand van elk persoonlijk verhaal waarbij het imago van scouts of gidsen wordt uitgespeeld voor een ander belang dan dat van de jeugdbeweging zelf', luidt het in een mededeling.

Van Hecke, gewezen topvrouw van het katholiek onderwijs, werd dinsdagavond aangeduid als lijsttrekker van de CD&V in Gent voor de komende gemeenteraadsverkiezingen. In het filmpje steekt ze de loftrompet dat scouting haar op jonge leeftijd de kans gaf om verantwoordelijkheid te nemen. Scouts en Gidsen Vlaanderen neemt dat compliment graag aan. 'Waarderende knipogen over de betekenis van jeugdbeweging zijn altijd welkom.'

De organisatie heeft echter vragen bij het inzetten van 'die appreciatie voor partijpolitieke profilering.' Ze benadrukt geen enkele binding te willen met welke partij dan ook. Scouts en Gidsen Vlaanderen vraagt expliciet beelden van scouting niet te mengen bij campagnes en hoopt dat 'de gedachte ‘eens scout, altijd scout’ een vrijwillig engagement mag blijven, geheel vrij van politieke kleuring.'

bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20170315_02781615

mening: Ik ben zelf ook aangesloten bij Scouts en Gidsen Vlaanderen en ik kom zulke artikels best vaak tegen. Onlangs distantieerde Scouts en Gidsen Vlaanderen zich nog van een reclamecampagne van Volkswagen. Ik begrijp zelf dat de organisatie zich niet wilt binden en ook niet de illusie wilt wekken dat ze gebonden zijn aan bepaald bedrijf of politieke partij. Daarom lijkt de beste strategie mij ook om zich te distantiëren van elk commercieel of politiek gebruik van Scouts en Gidsen Vlaanderen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:39.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.