actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th October 2011, 10:23
Raisa.Docx's Avatar
Raisa.Docx Raisa.Docx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Ergens
Posts: 90
China zal sociale media strenger controleren

China zal sociale media strenger controleren

China is van plan om chatprogramma's en sociale media strenger te controleren. Dat heeft de Communistische Partij aangekondigd. De autoriteiten willen "de ordelijke verspreiding van informatie in goede banen leiden". "Versterkte begeleiding" moet hen daarbij helpen.
Vooral Twitter en Chinese varianten zijn een doorn in het oog van Chinese machthebbers. Afwijkende meningen kunnen via dergelijke netwerken immers snel en zonder controle worden verspreid.

Ongeveer 200 miljoen Chinezen zijn momenteel aangesloten bij een sociaalnetwerksite. Er worden in het land iedere dag tientallen miljoenen berichten verstuurd.

China vreest vooral dat de Arabische Lente via het internet ingevoerd zal worden. In Egypte en Tunesië werden nieuwe media gebruikt om demonstraties te organiseren. Ze brachten de machtige regimes uiteindelijk ten val.

Bron:
N.N., China zal sociale media strenger controleren. De Morgen online, 2011-10-26 (www.demorgen.be)
__________________________________________________ __

Mening:
Persoonlijk lijkt mij dit geen goed idee. Allereerst omdat China de vrije meningsuiting van zijn volk nogmaals beperkt. Er heerst al een strenge internetcensuur en dit maakt het enkel erger. Ik vrees dat Chinezen die hier niet mee akkoord gaan in opstand gaan komen! Zeker omdat het sociale netwerksites zijn. Anderzijds begrijp ik het standpunt van China zelf ook wel. Ze vrezen de Arabische Lente, dus ze willen niet dat ook hun regering zal vallen door het protest van het volk, waar dit in Libië, Tunesië enz. wel het geval was. Via het internet kunnen inderdaad politieke standpunten uitgewisseld worden die niet stroken met die van de heersende regering. Ook zijn er al journalisten gearresteerd in China die voor het Chinese volk een ander beeld van politiek schetsen. China wil zijn macht over het volk niet verliezen. Toch zou ik het ten zeerste begrijpen als dit zou gebeuren. Chinezen willen meer democratie en meer controle van de overheid zal hen dus enkel bozer maken. Ik ben niet zeker of er in China hierdoor wel zo'n revolutie als in de Arabische landen zal plaatsvinden, maar protesten zouden mij zeker niet verbazen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.