actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th November 2009, 18:32
Sanne Lievens Sanne Lievens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: geel
Posts: 63
"Gokmaffia vroeg teamarts en kok om spelers te vergiftigen"

In het gokschandaal dat het Europese voetbal in zijn greep houdt, duiken er nieuwe ontwikkelingen op die alle verbeelding tarten. Volgens een bron dicht bij het onderzoek zouden spelers van een Sloveens team door hun eigen teamarts verdovende middelen zijn toegediend, zodat ze in een bepaald duel niet konden aantreden. Opdrachtgever: de gokmaffia. Die laatste zou ook koks van luxueuze hotels hebben opgedragen om vergif in het eten van bepaalde spelers te mengen, met dezelfde doelstelling.

Antidopingmiddelen
"Ik had inzicht in enkele onderzoeksdaden", zegt advocaat Burkhard Benecken, die de vorige week opgepakte Deniz C. verdedigt. "Hier is sprake van praktijken die buiten alle proporties liggen. Een ploegdokter van een Sloveens team diende zijn spelers bepaalde preparaten toe om ze te verdoven. Preparaten die hij van de bendeleiders toegestopt kreeg. Anti-doping als het ware, ze waren daardoor helemaal niet in staat om te spelen. Ongelooflijk, dit doet sterk denken aan praktijken van de Russische maffia. Ze handelden buitengewoon gewelddadig."

NK Ljubljana
Tot de lijst van verdachte clubs die de Uefa deze week vrijgaf, behoort ook het Sloveense NK Ljubljana. Het is voorlopig niet duidelijk of de malafide praktijken die de advocaat aanhaalt, op hen betrekking hebben.

Deniz C. werd opgepakt voor bendevorming en mensenhandel en zit nog altijd vast in de gevangenis van Wuppertal. Volgens Benecken heeft Deniz C. echter niets met de zaak te maken. Hij maakt zich sterk zijn cliënt volgende week woensdag uit de gevangenis te kunnen pleiten.

Psychologische druk
Ondertussen komt de Duitse politie meer te weten over het gokschandaal via Patrick Neumann, verdediger bij de Duitse derdeklasser SC Verl. Volgens diens advocaat is Neumann klaar om bekentenissen af te leggen. "Mijn cliënt wil terug met zichzelf in het reine komen, ondanks dat hij niets mag zeggen over de structuren en de wijze waarop de gokbazen werken en ondanks de overweldigende psychologische druk die ze op hem uitoefenen."




bron : HLN
mening: Waar is die voetbalwereld toch mee bezig? Dat de gokmafia zoiets vraagt, daar verschiet ik ni van. Maar dat die teamarts zoiets dan nog doet vind ik gewoon weg schandalig. De teamarts zou toch wel beter moeten weten hé. Hij is arts en zou toch de gevolgen van die middelen moeten weten voor de spelers. Als teamarts sta je toch in voor de gezondheid van je spelers, maar deze arts gaat ze juist iets geven waardoor de spelers helemaal niet kunnen spelen. Men zou die teamarts zijn diploma moeten afnemen vind ik. Hij is het niet waart om als arts te dienen. Een arts moet mensen helpen en niet mensen iets geven waardoor ze helemaal suf zijn terwijl dat niet nodig is. Ook al zou hij heel veel geld gekregen hebben van de gokmafia, een arts moet in de eerste plaats aan zijn patiënten denken en niet aan geld.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.